Standardní součástí výbavy každého Foresteru jsou čelní airbagy SRS*, doplněné o přední boční airbagy, hlavové záclonové airbagy SRS* a kolenní airbag SRS*. Výškově nastavitelné ezpečnostní pásy pro přední cestující jsou vybaveny předpínači k bezpečnému přidržení pasažérů v případě nehody, stejně tak jako omezovači zátěže, které zabraňují nadměrnému působení sil v oblasti hrudníku. Na maximální bezpečnost cestujících je pamatováno i v případě nárazu do vozidla zezadu. Přední sedadla jsou vybavena tuhým rámem a pevnými opěrkami hlavy. Upevnění vnitřních pružin sedadel je řešeno s ohledem na pohlcování nárazové energie. Kombinace všech opatření napomáhá snížit případné riziko poranění krční páteře.
Prstencové výztuže karoserie zvyšují odolnost kabiny v oblasti střechy, dveří, sloupků a podlahy. Díky konstrukci využívající strategicky rozmístěné vysokopevnostní materiály je nárazová energie v případě nehody odvedena mimo prostor pro cestující. Přestože je rám celkově pevnější a vykazuje vyšší torzní tuhost, zůstává i nadále lehký.
Díky vyšší pozici nad vozovkou a skvělému výhledu všemi směry (na vrcholu třídy) má řidič dokonalý přehled o situaci a cítí se uvolněně i na úzkých cestách nebo ve stísněných prostorách. K maximálnímu potlačení mrtvých úhlů přispívá optimální konstrukce předních A-sloupků společně s přídavnými bočními okénky v předních dveřích. Vnější zpětná zrcátka se přesunula níže na panel dveří a skýtají nezvykle velké zorné pole.
Standardně montované kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech jsou vybaveny systémem ABS s funkcí elektronického rozdělování brzdné síly (EBD), která pomáhá optimálně rozdělovat brzdnou sílu mezi všechna čtyři kola, a dále brzdovým asistentem a funkcí překlenutí brzd při brzdění v nouzových situacích. Ve výbavě je i pomocník pro rozjezd v kopci (Auto Vehicle Hold), zabraňující couvnutí vozidla při rozjezdu v prudkém svahu. U vozů v provedení DIT se s ohledem na ještě lepší brzdné schopnosti doplňují větší 17” kotouče s odvětráváním vpředu, resp. 16” kotouče s odvětráváním na zadní nápravě.
Stabilizační systém (standardní součást výbavy každého Foresteru) pomocí několika čidel nepřetržitě sleduje a vyhodnocuje, zda vůz pokračuje ve správném směru dle pokynů řidiče. Pokud se vůz při průjezdu zatáčkou nebo vyhýbacím manévru blíží k mezím stability, upraví se rozdělení hnacího momentu systému AWD, výkon motoru a brzdná síla na každém z kol tak, aby vůz neztratil požadovaný směr.