Motor SUBARU BOXER pohání SUBARU BRZ do nových výšin přesnosti a vzrušení. Kompaktnější motor o zdvihovém objemu 2,0 litru jsme zastavěli níže a zároveň blíže k řidiči. Jde o vůbec první motor svého druhu vybavený technologií přímého vstřikování a vstřikování do sacího kanálu, která zlepšuje reakce vozidla i spotřebu paliva. Tato jedinečná konstrukce je schopna řidiči přinášet zcela novou úroveň uspokojení.
Motor o výkonu 200 k jednoduše miluje otáčky. Díky vysoko posazené červené oblasti otáčkoměru, ploché křivce točivého momentu a litrovému výkonu 100 k si můžete být jisti dostatečnou výkonovou rezervou bez ohledu na momentální otáčky. A užijete si přitom vědomí lepších ekologických parametrů při nezmenšené radosti z jízdy.
NEJVYŠŠÍ VÝKON:
147 kW (200 k) při 7000 ot/min
MAX. TOČIVÝ MOMENT:
205 Nm při 6400 až 6600 ot/min
SPOTŘEBA PALIVA:
7,8 l / 100 km*1 (6MT);
7,1 l / 100 km*1 (6AT)
EMISE CO2:
180 g/km*1 (6MT);
164 g/km*1 (6AT)
Kliková hřídel symetricky uloženého motoru SUBARU BOXER leží v dokonalé přímce s hnací hřídelí v zájmu maximální stability a dynamických schopností vozu. A díky uspořádání s pohonem zadních kol jsme mohli posunout motor více dozadu, což znamená precizní ovladatelnost při průjezdu zatáčkami. Agilní podvozkovou platformu jsme spojili s nově navrženou soustavou řízení se strmým převodem, vyladěnou tak, aby nabídla ohromující přesnost a okamžité reakce na pokyny od volantu.
Soustava nezávislého zavěšení kol podtrhuje každou špetku agility a jízdních schopností, které SUBARU BRZ dokáže nabídnout. Přední vzpěry McPherson napomáhají ke zlepšení tuhosti a pocitu přímé vazby s koly. Kromě toho umožňují co nejnižší zástavbu motoru SUBARU BOXER v rámci podvozkové platformy. A dvojité lichoběžníkové zavěšení na zadní nápravě spolehlivě pohlcuje nerovnosti vozovky bez kompromisů v otázkách ovladatelnosti.
Přesnost, která vás nadchne v každé zatáčce – právě tím vystupuje SUBARU BRZ z davu. Vyspělý samosvorný diferenciál Torsen – stejný typ jaký používá ultimativní model WRX STI – pomáhá udržet správný směr během průjezdu zatáčkami vysokou rychlostí a současně zvyšuje vaše pohodlí i kontrolu na nekvalitních vozovkách.
Šestistupňová manuální převodovka s krátkými drahami a skvělými reakcemi znamená dokonalé vtažení do děje. Šestistupňová automatická převodovka (na přání) s páčkami řazení pod volantem a funkcí přidávání meziplynu při podřazování disponuje dvěma režimy, díky nimž můžete přizpůsobit výkonovou charakteristiku své momentální náladě.
Naším cílem při návrhu SUBARU BRZ bylo zajistit co nejnižší těžiště, protože právě to je podmínkou špičkové ovladatelnosti s atraktivními zážitky za volantem. Každý aspekt vozu, od plochého motoru s protiběžnými písty přes linii střechy až po zástavbu sedadel má podíl na tom, že se SUBARU BRZ pyšní prakticky nejnižším těžištěm mezi všemi současnými mainstreamovými modely.
*1 Spotřeba paliva a emise CO2: v souladu s normou EC715/2007-EC136/2014W.
*2 Torsen je registrovaná ochranná známka společnosti JTEKT Corporation.