Kontrola znamená jistotu a stabilita přináší agilitu, která vás u zcela nového Outbacku nadchne. Vozy Subaru jsou obdařeny inspirující jistotou za volantem, a to díky přirozeně stabilní konstrukci pohonu Symmetrical AWD, jejíž součástí je i skvěle vyvážený motor SUBARU BOXER. Soustava pohonu vždy přenáší výkon na všechna čtyři kola, a zajišťuje tak lepší kontrolu na všech vozovkách i za nepříznivých podmínek. Hlavní komponenty jsou uspořádány podélně, což napomáhá k výtečnému stranovému vyvážení i vysoké přesnosti při ovládání vozidla. Nízké těžiště je zase zdrojem mimořádně zábavné jízdy se skvělou odezvou. Výsledkem jedinečných předností soustavy pohonu Symmetrical AWD je unikátní ovladatelnost a schopnost vyhnout se každému nebezpečí.
Hospodárná bezestupňová převodovka Lineartronic byla optimálně sladěna s motorem SUBARU BOXER a pohonem Symmetrical AWD tak, aby pohonnou jednotku udržovala v optimálním výkonovém pásmu a nový Outback dosahoval v dané třídě rekordně nízké spotřeby paliva 6,1 l/100 km (Diesel Lineartronic). Nové páčky řazení pod volantem ve spojení s pohonem 2.0D i 2.5i napomáhají k tomu, aby byla jízda vždy lehká, hladká a agilní. Převodovka Lineartronic v kombinaci s agregátem 2.0D přenáší vyšší točivý moment, nyní navíc tišeji díky utlumení mechanického hluku v zájmu hladší a pohodové jízdy. Páčky ručního řazení umožňují režim jízdy s diskrétními převodovými stupni, nyní s takovým odladěním, aby řazení reagovalo na aktuální rychlost jízdy a otáčky motoru. Řidič tak může při akceleraci vnímat okamžik přeřazení, čímž se zároveň posiluje žádoucí propojení mezi řidičem
a jeho vozem.
Existuje jen velmi málo vozů nabízejících stejnou míru sebevědomí a jistoty jako Outback – asi vás proto nepřekvapí, jak jedinečná koncepce za těmito vlastnostmi stojí. Díky unikátní konstrukci motoru SUBARU BOXER jsou válce umístěny po obou stranách klikového hřídele v úhlu 180 stupňů proti sobě. Profil je tak nižší a plošší než u motorů odlišné konstrukce. Motor (a tedy i celý vůz) má tak nižší těžiště, což přispívá k lepšímu pocitu rovnováhy. Protiběžný chod pístů kromě toho znamená, že pohybové síly přirozeným způsobem působí proti sobě, a tak se eliminuje převážná část vibrací.
Režim X-MODE pomáhá zajistit spolehlivou kontrolu jediným stiskem tlačítka. Technologie X-Mode se ujme řízení motoru, převodovky, pohonu Symmetrical AWD, brzd a dalších komponent, aby vás bezpečně provedla na problematických cestách i v nejrůznějším terénu. V případě aktivace režimu X-Mode se automaticky zapojuje pomocník pro sjíždění svahů, jenž udržuje konstantní rychlost, když se Outback pohybuje po svahu dolů.
Ruční řazení páčkami pod volantem umožňuje i u převodovky Lineartronic navolit takový převodový poměr, který nejlépe vyhovuje dané jízdní situaci. U verzí se zážehovým motorem je tak možné využívat režim ručního řazení se šesti virtuálními převodovými stupni (resp. sedmi v případě vznětového motoru) v zájmu svižné odezvy na pokyn od řidiče. Ve výsledku vůz nabídne ostřejší reakce a požitek ze sportovnější jízdy.
Tento režim využívá nejsportovnější mapování motoru a nabízí prudkou akceleraci i ostrou odezvu. Je ideální k zařazování do proudu vozidel při vjezdu na dálnici nebo při předjíždění, ale i pro radost ze sportovní jízdy za každé situace, se zužitkováním maximálního výkonového potenciálu nabízeného vozidlem.