Prstencové výztuže karoserie zvyšují odolnost kabiny od střechy přes dveře a sloupky až po podlahu. Díky této konstrukci je nárazová energie v případě nehody odvedena mimo prostor pro cestující. Konstrukce zároveň přispívá k odlehčení a zpevnění podvozku, a tím samozřejmě i k vyšší míře ochrany.
Stabilizační systém VDC pomocí celé řady senzorů nepřetržitě sleduje a vyhodnocuje, zda vůz pokračuje ve správném směru dle pokynů řidiče. Dojde-li k prokluzu některého z kol nebo vůz ve vysoké rychlosti opustí očekávanou trajektorii jízdy, upraví se rozdělení točivého momentu systému AWD, výkon motoru a brzdná síla na každém z kol tak, aby vůz neztratil požadovaný směr.
Funkce aktivního směrování točivého momentu při průjezdu zatáčkou přibrzďuje příslušné kolo a přivádí nižší hnací moment na vnitřní kola a naopak vyšší moment na kola vnější. Výsledkem je lepší ovladatelnost vozidla a přesnější průjezd ostrými zatáčkami. Ve spojení se stabilizačním systémem VDC pak tato funkce napomáhá vyhnout se rizikovým situacím a zajistit uklidňující pocit bezpečí za volantem.
Tzv. “paket pokročilé bezpečnosti” se zaměřuje na bezpečnost a optimální výhled; jeho součástí jsou nové prvky pokrokové výbavy – asistent dálkových světel (HBA) a systém Subaru pro detekci vozidel vzadu (SRVD, Subaru Rear Vehicle Detection). Systém HBA automaticky přepíná potkávací a dálková světla podle aktuálních jízdních podmínek, jako je rychlost jízdy nebo přítomnost vozidel jedoucích v protisměru, čímž zlepšuje parametry viditelnosti nejen pro řidiče, ale i pro ostatní účastníky silničního provozu. Systém SRVD za pomoci senzorů kolem vozidla upozorňuje na jiné automobily nacházející se ve slepém úhlu vzadu, čímž přispívá k bezpečnějšímu přejíždění z pruhu do pruhu. Dokáže také řidiče upozornit na nebezpečí kolize při couvání do ulice, kde projíždějí další automobily.
Standardní součástí výbavy každého Outbacku jsou čelní airbagy SRS*1, doplněné o přední boční a hlavové záclonové airbagy SRS*1 i kolenní airbag SRS*1. Výškově nastavitelné bezpečnostní pásy pro přední cestující jsou vybaveny předpínači k bezpečnému přidržení pasažérů v případě nehody a omezovači zátěže, které zabraňují nadměrnému působení sil v oblasti hrudníku.
Technologie EyeSight nekončí tím, že pouze udržuje přednastavenou rychlost jako tradiční tempomat. Když rozpozná vozidlo jedoucí vpředu, adaptivní tempomat přizpůsobí rychlost tak, aby se udržovala nastavená vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla (systém monitoruje odstup a vzájemný rozdíl v rychlostech). EyeSight přizpůsobuje výkon motoru, řazení a brzdění, aby rychlost vašeho vozu odpovídala dopravní situaci, a to v rozmezí cca od 0 do 180 km/h. Adaptivní tempomat byl koncipován především pro použití na dálnicích, rychlostních silnicích a podobných komunikacích. Dokáže rozpoznat vpředu jedoucí vozidlo i jeho brzdová světla a následně za vás udržovat správné tempo při popojíždění v kolonách s ohledem na maximální pohodlí na dlouhých cestách.
Pokud vás zmůže únava a začnete nezvykle „šněrovat“ silnici nebo vyjíždět ze svého jízdního pruhu, funkce varující před kličkováním v jízdním pruhu (LSW – Lane Sway Warning) se vám připomene akustickou signalizací a blikající kontrolkou. Systém LSW je však funkční pouze při rychlostech cca od 60 km/h. Jedete-li rychleji než asi 50 km/h a nechtěně sjedete až k dělicí čáře daného jízdního pruhu a chystáte se pruh opustit bez znamení o změně směru jízdy, funkce hlídání jízdních pruhů (LDW – Lane Departure Warning) se vám připomene akusticky i pomocí blikající kontrolky dříve, než z pruhu vyjedete.
Pokud systém přednárazového brzdění rozpozná hrozící střet s vozidlem nebo jinou překážkou vpředu, dokáže na tuto skutečnost řidiče upozornit, a to akusticky i pomocí kontrolky na přístrojovém panelu. Pokud řidič nereaguje a nedělá nic pro to, aby se střetu vyhnul, systém může automaticky začít brzdit s cílem omezit nárazovou sílu, případně se nehodě zcela vyhnout. Pokud řidič reaguje vyhýbacím manévrem ve snaze se střetu vyhnout, může se zapojit přednárazový brzdový asistent s cílem pomoci nehodě předejít.*3
Pokud systém EyeSight detekuje překážku před vozidlem a vy zařadíte k rozjezdu vozidla vpřed namísto vzad, přednárazová regulace výkonu motoru reaguje pomocí několika krátkých zvukových znamení, rozbliká se kontrolka a přiškrtí výkon motoru, aby se zamezilo čelnímu střetu vozidla.