proč subaru: Technologie: Bezpečnost

Pasivní bezpečnost

Ochrana před nehodami.

Od samého počátku výroby automobilů se značka SUBARU zaměřuje s maximálním důrazem na vývoj „bezpečnostních technologií“ tak, aby byla při kolizích zajištěna...


Prstencové výztuhy karoserie

Srdce komplexní bezpečnosti

Konstrukce této karoserie je opatřena prstencovými výztuhami, které spojují A-, B- a C-sloupky přes střechu a podlahu. Doplňují je masivnější boční příčky a boční...

Čelní/zadní náraz

Motor „zajíždějící“ pod podlahu vozu zabraňuje zraněním cestující

Automobily Subaru jsou tradičně poháněny podélně uloženými motory s protiběžnými písty SUBARU BOXER. Díky nízko položenému těžišti je možné umístit celý poháněcí a přenosový systém a další komponenty do jedné pomyslné přímé a symetrické linie. Tento designový koncept umožňuje motoru, aby se v případě čelní kolize „ponořil“, resp. vklouzl pod podlahu vozu. Toto řešení se osvědčilo jako mnohem bezpečnější než u jiných motorů, jejichž převodovky a jiné komponenty pohonu jsou při kolizi mnohdy vtlačovány právě do kabiny vozu. Související: Motor SUBARU BOXER

Eliminace poranění dolní části nohou

Jestliže dojde k nárazu přední částí vozu, pohybují se pedály mnohdy směrem vzad k nohám řidiče. Všechny vozy Subaru jsou vybaveny automaticky zatahovanými pedály, které minimalizují tento typ poranění. Brzdové pedály jsou zadržovány pomocí speciální západky a energii absorbující spojkové pedály (modely s manuálním řazením) omezují změny polohy pedálu. Stupačka pro levou nohu (modely s automatickou převodovkou) je rovněž opatřena materiály, které absorbují náraz tak, aby bylo sníženo riziko poranění řidičových nohou.

Okamžitě se nafukující polštáře

SRS airbagy řidiče a spolujezdce spolupracují s bezpečnostními pásy. Kompaktně složené airbagy jsou uloženy ve volantu a palubní desce a v okamžiku nárazu se okamžitě nafouknou v záchytný polštář. Fungují jako dodatečná ochrana cestujících.

Přední bezpečnostní pásy coby zádržné komponenty při neočekávaných nehodách

Přední bezpečnostní pásy ve vozech Subaru mají řadu přídavných bezpečnostních prvků. Předpínací mechanismy utahují bezpečnostní pásy okamžitě během kolize a udržují cestující pevně v jejich sedadlech. Omezovač tahu udržuje napětí bezpečnostního pásu na takové hodnotě, aby bylo sníženo riziko poranění hrudníku. Výškové nastavení horního úchytu pásu umožňuje upravit polohu ramenní části pásu tak, aby se přizpůsobil osobám různého vzrůstu.

Snížení nebezpečí poranění krční páteře

Při nárazu do zadní části vozu hrají sedadla při ochraně cestujících extrémně důležitou roli. Standardní přední sedadla ve vozech Subaru jsou vybavena mechanismy, které omezují rázy třemi způsoby: (1) Aktivní hlavové opěrky udržují hlavu ve vzpřímené poloze. (2) Přetížení působící na hlavu absorbují hlavové opěrky vyrobené s dvojitou vnitřní strukturou tak, aby bylo minimalizováno riziko poranění krční páteře. (3) Celý sedák sedačky absorbuje energii, kterou vrhá cestující směrem vzad, a minimalizuje nárazovou energii přenášenou na těla cestujících. Materiály absorbující energii jsou použity také pro obložení stropu a na dalších plochách v kabině vozu, vše s cílem snížit energii působící při nárazu na hlavy cestujících.

Tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech pro vyšší bezpečnost

Všechna zadní sedadla ve vozech Subaru jsou vybavena tříbodovými bezpečnostními pásy, které pevně zachycují pas a hrudník cestujících. Do všech zádržných systémů je integrován mechanismus pro dětskou sedačku (ALR).

Symetrické uspořádání platformy AWD + BOXER chrání cestující před nárazy tím, že v případě kolize účinně využívá celou strukturu karoserie jako nárazovou zónu. Každý komponent v kabině byl navrhován primárně s ohledem na bezpečnost a je vyroben z materiálů, které při kontaktu s lidským tělem šetrně tlumí rázy.

Tento koncept vychází z toho, že i ta nejmenší součást vybavení vozu se může stát velmi nebezpečnou, jestliže při nárazu získá značnou kinetickou energii. Dále používáme bezpečné pedály a tvar sedadla, který snižuje riziko poranění krční páteře při nárazu zezadu.

Boční náraz, převrácení vozu

Extrémně tuhá karoserie pomáhá chránit kabinu během převrácení vozu

Každý automobil SUBARU se díky nízko položenému těžišti a vyspělému podvozku, který poskytuje excelentní trakci, vyznačuje výjimečnou stabilitou při jízdě. V podstatě jsou vozy SUBARU navrženy tak, aby bylo riziko převrácení velmi malé. Když se však vozidlo převrátí, ať už z jakéhokoliv důvodu, vysoká tuhost karoserie vyztužené kruhovitými rámy a deformace materiálů absorbujících nárazovou energii pomáhají chránit kabinu před nebezpečnou deformací. Materiály absorbující nárazovou energii jsou použity na stropu a v interiéru, přední boční airbagy a hlavové airbagy a další bezpečnostní prvky také pomáhají redukovat jakýkoliv náraz působící na hlavy všech cestujících.

Nešetříme na prvcích absorbujících nárazovou energii

Konstrukce, která dokáže absorbovat nárazovou energii, je použita u všech ploch kolem sedačky a hlavy řidiče a spolujezdce tak, aby byla při kolizi zajištěna lepší míra ochrany.

První ochranná linie při boční kolizi

Do dveřních rámů byly zapracovány výztuhy, které zabraňují destrukci kabiny při boční kolizi a zajišťují bezpečnost cestujících. Tyto výztuhy byly zavedeny jako standard do všech modelů Subaru počínaje druhou generací modelu Legacy v roce 1993.

Pro ochranu všech cestujících

Během boční kolize vystřelí boční airbagy instalované do vnějších bočnic opěradel sedadel řidiče a spolujezdce, nafouknou se a chrání boky a hrudník řidiče nebo spolujezdce. Při převrácení vozu nebo při boční kolizi vystřelí z interiérového obložení stropu hlavové airbagy, které chrání hlavu a krk řidiče a spolujezdce i osob nacházejících se na zadních sedadlech. Hlavové airbagy poskytují velkou chráněnou plochu kolem hlavy a jsou účinné u cestujících různého vzrůstu, sedících v různých polohách.

SUBARU instaluje do dveří vozu na každé straně výztužné prvky, jež chrání cestující při boční kolizi. Vysoká úroveň tuhosti karoserie, dosažená díky prstencovým výztuhám, chrání celou kabinu v případě kolize nebo při převrácení vozu. Dále pomáhají přední a boční airbagy a absorpční materiály v celém interiéru chránit hlavy a těla cestujících v kabině, která je celkově konstruována tak, aby v případě kolize snižovala energii nárazu.

Ochrana chodců a kompatibilita

Menší riziko poranění nohou chodců

V oblasti předního nárazníku je použita konstrukce, která absorbuje nárazovou energii právě v místech, kde je největší pravděpodobnost střetu s nohama chodce v případě nehody. Konstrukce absorbuje nárazovou energii, která by se jinak přenesla na nohy chodce a způsobila by poranění jeho kolenních kloubů a dalších částí těla.

Auta stavěná s ohledem na ostatní

Při nehodě dvou automobilů to menší nebo lehčí obvykle utrpí větší škody. Subaru zaujalo důsledný postoj k vývoji automobilů s cílem zajistit odpovídající úroveň bezpečnosti vůči druhému vozu, a to efektivním, nárazy pohlcujícím rámem, který zároveň vytvoří pevnou kabinu chránící posádku.

Zabránit zranění chodcovy hlavy

Přední stěrače jsou navrženy tak, aby se při nárazu uvolnily. Toto modulární uspořádání minimalizuje riziko poranění chodce koncem stěrače v případě, že je chodec vržen na kapotu vozu.

Jednou z charakteristik motoru BOXER je malá výška motoru. To umožňuje získat volný prostor mezi kapotou vozu a motorem a lépe absorbovat nárazovou energii, pokud je chodec vržen na vozidlo a hrozí mu vážné poranění hlavy. Dokonce i panty kapoty a plynové vzpěry kapoty jsou navrženy tak, aby tlumily nárazy, a přední nárazník je konstruován tak, aby absorboval energii při střetu s nohama chodců. To jsou jen některé z cest, jak značka SUBARU navrhuje každý aspekt svých vozů s cílem chránit zdraví a životy cestujících, chodců i dalších osob.

Ocenění

Posouzení bezpečnosti Subaru po celém světě