SOLTERRA

První čistě elektrické SUV od Subaru

Solterra je první e-SGP model (e-Subaru Global Platform), což je platforma navržená speciálně pro elektromobily. Je to výsledek společné práce automobilek Subaru a Toyota. Nové SUV se velikostí zařadí do segmentu C.

Nový plně elektrický model SOLTERRA je určen pro globální trh. Při vývoji se Subaru snažilo předčit očekávání zákazníků na vůz poháněný elektřinou. Výsledkem je praktický vůz, kterému mohou zákazníci Subaru důvěřovat. Další snahou bylo, aby nový globální model byl skutečným SUV Subaru, tedy automobilem, v němž zákazníci najdou tradiční hodnoty značky Subaru.

Nová platforma umožňuje širokou variabilitu multiplikačních modulů a částí vozu a tím umožňuje stavět různé typy elektrických aut. Cílem Subaru bylo dodat novému modelu maximální úroveň pasivní bezpečnosti a jízdní stability, což jsou zásadní vlastnosti všech modelů Subaru bez ohledu na typ pohonu. Model byl vyvíjen ve spolupráci s Toyotou. Obě firmy využily svých silných stránek – v případě Subaru jde především o dlouholeté zkušenosti s pohonem všech kol, v případě Toyoty o rozsáhlé know-how v oblasti elektrifikace.
MÁM ZÁJEM O INFORMACE K SUBARU SOLTERRA

Jméno Solterra

Vzniklo spojením slov Sol a Terra, latinských názvů Slunce a Země.

Symbolizuje spojení člověka s přírodou a zároveň cíl vytvořit plnohodnotné SUV od Subaru schopné i jízdy v terénu. Globální prodej začne v Evropě, Spojených státech, Kanadě, Japonsku a Číně již od poloviny roku 2022.

Hlavní vlastnosti SUBARU SOLTERRA

Prostupnost terénem

Solterra je první ELEKTRO SUV od SUBARU které zdolá jakýkoliv terén za každého počasí. Standardní symetrický pohon všech kol a dostatečná světlá výška předurčují Sollteru pro vaše dobrodružství.

Spolehlivost prověřená roky

Elektromobil s jistotou, že jste v bezpečí Subaru. Od značky, která má 96% svých prodaných vozidel za posledních 10 let stále na silnicích i dnes.

Novou platformu e-Subaru Global Platform, určenou výhradně pro elektrické vozy, jsme vyvinuli společně se společností Toyota Motor Corporation. Nový model byl vyvinut společnými silami společnostmi Toyota a SUBARU, které v září 2019 uzavřely novou obchodní a kapitálovou alianci. Pod heslem „Vyrábějme společně stále lepší automobily“ spojily technologie a své znalosti v různých oborech. Inženýři obou společností model SOLTERRA vyvíjeli společně, a zároveň se vzájemnou přátelskou rivalitou. Využili jsme při tom naše rozsáhlé zkušenosti s oceňovaným technickým základem našich vozů: Subaru Global Platform. Elektrická platforma e-Subaru Global Platform se vyznačuje mimořádnou jízdní dynamikou přinášející vysokou úroveň stability a obratnosti, která zcela přesně odpovídá řidičovým pohybům volantem. Akumulátor dodávající energii elektrickému pohonu je umístěn v podlaze vozu, kde je součástí jeho nosné struktury. Přispívá tak nejen k nízkému těžišti, ale také k mimořádně vysoké tuhosti a pevnosti celé karoserie. žce nebo snížit její následky.

Ekologie a "Klid mysli"

SOLTERRA byla navržena jako autentické SUV přátelské k životnímu prostředí, které současně poskytne pro Subaru typické pohodové vlastnění vycházející z léta zdokonalovaného přístupu „Požitek a klid mysli“. V tomto případě ale doplněné o některé nové hodnoty a vlastnosti, jež mohou nabídnout pouze elektřinou poháněné vozy.

Je skvělý pocit, že můžete prozkoumávat přírodu, aniž byste zanechali negativní stopu. Všichni chceme udělat to nejlepší pro přírodu a pro ty, které milujeme. Jako skutečné vozidlo s nulovými emisemi vám Subaru Solterra umožní obojí.

Naše dosud technologicky nejvyspělejší Subaru. Solterra je tichá, prostorná a bohatě vybavená veškerou užitečnou technologií, kterou pro moderní SUV potřebujete.

SOLTERRA je pro Subaru velmi důležitým modelem. Subaru má totiž cíl „přinášet štěstí všem“, čelit výzvám globálního oteplování a změnám klimatu a i v budoucnu přinášet úsměvy.

Design

Hladce do přední části integrovaná šestiúhelníková maska vyjadřuje hospodárnost elektrických vozů. Vedle horizontálně orientované masky začínají výrazné a dynamicky navržené blatníky, které svým provedením demonstrují robustnost obvyklou u vozů SUV.

Interiér

Pro prostorný interiér je charakteristická nízká palubní deska s hlavními přístroji, které jsou poprvé u Subaru umístěné vysoko na ní a viditelné při pohledu přes volant.

Systém AWD

SOLTERRA je vybavena systémem pohonu všech kol využívajícím pro pohon každé z náprav jeden samostatný elektromotor. Subaru do vývoje tohoto typu pohonu všech kol vložilo své dlouhodobé zkušenosti se systémy AWD a kontrolou rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola. Model SOLTERRA plně využívá nových možností daných rychlostí reakcí elektrických motorů a možností plně variabilního rozložení hnacích sil mezi přední a zadní nápravu. Díky tomu dokáže maximalizovat efektivitu využívání dostupné přilnavosti každého ze čtyř kol a poskytnout tak svým řidičům jistotu a klid.

Systém X-MODE

Stejně jako je tomu o ostatních SUV modelů Subaru, také SOLTERRA je vybavena systémem X-MODE, který přináší více kontroly při jízdě na nezpevněných površích. Další zlepšení jízdního projevu dodává nová funkce Grip Control, která umožňuje stabilní jízdu konstantní rychlostí na různých typech nezpevněných povrchů.

Bezpečnost

Bezpečnost především. Tvar každé části nosné struktury karoserie i jejich materiály byly navrženy na míru pro dané použití, takže nosná část modelu SOLTERRA je lehčí a současně vykazuje vyšší úroveň ochrany posádky, pokud dojde k nárazu.

V případě kolize nosná struktura přenese energii nárazu do dalších částí karoserie, kde bude účinně pohlcena. Tím je zajištěna nejen ochrana cestujících ve vozidle, ale také komponentů vysokonapěťového elektrického pohonu.

Technická data

(japonská verze, vlastní interní měření)

Solterra

FWD model / AWD model

  • Typ motoruAC asynchronní elektrický motor
  • Maximální výkon (přední) (kW)150 / 80
  • Maximální výkon (zadní) (kW)- / 80
  • Maximální výkon (systém) (kW)150 / 160
  • Dojezd na jedno nabití (WLTC, Japonský standard) (km)cca 530 / cca 460

Solterra

FWD model / AWD model

  • Max. výkon (DIN)(kW(PS)/ot)110 (150) / 5600 – 6000
  • Max. točivý moment (DIN)(Nm(kgfm)/ot)194 (19,8) / 4000
  • Max. rychlost (km/h)188
  • Zrychlení (0-100 km/h) (sec.)11,8
  • Spotřeba paliva*1 : Nízké zatížení (lit./100km)8,8
  • Spotřeba paliva*1 : Střední zatížení (lit./100km)7,5
  • Spotřeba paliva*1 : Vysoké zatížení (lit./100km)6,7
  • Spotřeba paliva*1 : Mimořádně vysoké zatížení (lit./100km)9,5
  • Spotřeba paliva*1 : Kombinace (lit./100 km)8,1
  • Emise CO2*1 : Nízké zatížení(g/km)200
  • Emise CO2*1 : Střední zatížení (g/km)171
  • Emise CO2*1 : Vysoké zatížení (g/km)153
  • Emise CO2*1 : Mimořádně vysoké zatížení (g/km)215
  • Emise CO2*1 : Kombinace (g/km)185
  • Vnější hluk*2 dB(A)67

*1 Spotřeba a emise CO2 : dle EC 715/2007-2018/1832AP.
*2 Vnější hluk dle normy: ECE R51-03.

Solterra

FWD model / AWD model

  • TypeSynchronní střídavý (AC) motor s permanentním magnetem
  • Max. výkon (DIN)(kW(PS)/ot)12,3 (16,7)
  • Max. točivý moment (DIN)(Nm(kgfm)/ot)66 (6,7)

Solterra

FWD model / AWD model

  • TypLithium-iontová baterie
  • Celkový výkon (kW/h)71,4
  • Celkové napětí (V)355
  • Maximální výkon AC nabíjení (kW)6,6
  • Maximální výkon DC nabíjení (kW)150

Solterra

FWD model / AWD model

  • PohonPředních kol / All wheel drive

Solterra

FWD model / AWD model

  • Celková délka (mm)4690
  • Celková šířka (mm)1860
  • Celková výška (mm)1650
  • Vnitřní délka (mm)1940
  • Vnitřní šířka (mm)1515
  • Vnitřní výška (mm)1160 (běžná/solární střecha)
    1145 (skleněnná střecha)
  • Obsaditelnost (osob)5
  • Rozvor (mm)2850
  • Minimální světlá výška (mm)2210
  • Hmotnost vozu (kg)1930 / 2020
  • Celková hmotnost vozidla (kg)2205 / 2295

Solterra

FWD model / AWD model

  • Převodové poměry : Režim D (Lineartronic) 3,601 – 0,513
  • Převodové poměry : 1. převodový stupeň3,552
  • Převodové poměry : 2. převodový stupeň1,892
  • Převodové poměry : 3. převodový stupeň1,474
  • Převodové poměry : 4. převodový stupeň1,228
  • Převodové poměry : 5. převodový stupeň1,024
  • Převodové poměry : 6. převodový stupeň0,852
  • Převodové poměry : 7. převodový stupeň0,682
  • Převodové poměry : Zpátečka3,689
  • Stálý převod3,900

Solterra

FWD model / AWD model

  • ŘízeníHřebenové s elektrickým posilovačem EPS
  • Zavěšení (nezávislé zavěšení všech kol) : PředníVzpěra McPherson, vinuté pružiny
  • Zavěšení (nezávislé zavěšení všech kol) : ZadníDouble wishbone typ
  • Poloměr otáčení (m)5,7
  • Brzdy : PředníKotoučové s vnitřním chlazením
  • Brzdy : ZadníKotoučové s vnitřním chlazením
  • Kola18" / 18",20"
  • Pneumatiky235/60R18 / 235/60R18,235/50R20
>