proč subaru: Technologie: Výkon
Motor SUBARU BOXER
Působivější zážitky z jízdy.
Subaru pevně věří, že motor s protiběžnými písty je ideální koncepcí pro potěšení z jízdy. Písty jsou v něm umístěny proti sobě v jedné rovině a ...
Vyvážený & Klidný.
Lepší stabilita pro snazší řízení
Vzhledem k tomu, že motor s protiběžnými písty má písty umístěné proti sobě, je celkově nižší, kompaktnější a lehčí než řadové a vidlicové motory. To umožňuje plynulejší zatáčení a stabilnější jízdu vysokými rychlostmi. Tyto vlastnosti naplňují představu SUBARU o bezpečnější jízdě.
Konstrukce chránící cestující
V případě čelní srážky jsou motory Subaru Boxer s převodovkou navrženy tak, aby se pro vaši ochranu zasunuly pod podlahu vozu.
Příbuzné téma:Pasivní bezpečnost
Příjemné a plynulé zrychlení
Písty řadového a vidlicového motoru se obecně pohybují vertikálně. Nicméně v případě motoru s protiběžnými písty je jejich pohyb horizontální a protilehlé síly se navzájem ruší. Tím se snižuje úroveň vibrací a výsledkem je klidnější chod motoru.
Motor SUBARU BOXER, který pohání každý vůz automobilky Subaru, je proslulý svou vynikající vyvážeností, hladkým chodem a výkonem – a to již 50 let. Tato koncepce s protiběžnými písty se vyznačuje nízko položeným těžištěm, které napomáhá obratnosti vozu, usnadňuje zatáčení a na každém typu vozovky nabízí větší stabilitu.
Typickými vlastnostmi jsou kompaktnost a hladký chod s rychlými reakcemi. Výkon motoru se účinně přenáší na silnici. Subaru má širokou nabídku 4- a 6válcových motorů Boxer s atmosférickým plněním nebo přeplňováním turbodmychadlem, které se hodí pro nejrůznější typy řidičů a automobilů. Mají spoustu výkonu – jsme si jisti, že s námi budete souhlasit.
Plynulá akcelerace
Ovladatelnost
Ultra nízké těžiště
Komfortní jízda
U většiny sportovních automobilů se ve snaze zamezit náklonům karoserie provádějí úpravy v systému odpružení. Naproti tomu u Subaru bylo ultra nízkého těžiště dosaženo zdokonalování motoru Boxer i samotného vozu, a nikoliv zbytečným přitvrzováním podvozku. Díky těmto opatřením je možné užívat si vynikající ovladatelnost s minimálními náklony a současně hladkou a komfortní jízdu bez nepříjemných pohybů karoserie.
Řízení s vynikající zpětnou vazbou
Lepší kontakt s vozovkou, malé náklony karoserie a rychlé reakce vozu s nízko položeným těžištěm vytvářejí dojem, že automobil je k vozovce doslova přilepen. Vynikající rozložení hmotnosti mezi jednotlivé nápravy v poměru 53:47* vytváří přímou odezvu řízení. Požitek z tohoto zcela nového řízení lze zažít nejen v uzavřeném prostředí, jako jsou závodní okruhy, ale také na dálnicích nebo zatáčkovitých okresních silnicích. To je přitažlivost nízko položeného těžiště.
Výhody řazení s nízkým těžištěm
Menší ovlivnění chování vozu dynamickými změnami rozložení hmotnosti je důvodem přirozenějšího projevu a současně větší citlivosti řízení. Ultra nízko uložený motor má zásluhu na tom, že výška těžiště nad zemí činí pouhých 460 mm*1, což je druhá nejlepší hodnota na světě*2. To řidičům nabízí ovladatelnost s excelentní zpětnou vazbou a pohodlím pro všechny cestující.
*1 Jde o výsledek vlastního měření.
*2 Od 12. února 2012 (vlastní výzkum)
Různé inovace:
・Řešení příslušenství bylo kompletně přepracováno tak, aby co nejvíce snížilo těžiště motoru..
・Pozice za volantem je umístěna co nejníže s cílem snížit těžiště celého vozu.
・Lehká a vysoce pevná karoserie byla speciálně navržena s ohledem na co nejlepší stabilitu vozu.
・Využívá koncepce motoru vpředu a pohonu zadních kol, požitek z přímého a komunikativního řízení byl maximalizován.
・Byla vyvinuta lehká, avšak pevná konstrukce karoserie, která zaručuje optimální vlastnosti přední, zadní i středové části.
Ultra nízko položené těžiště je výsledkem snahy co nejvíce využít výhod nízkého těžiště motoru s protiběžnými písty Subaru Boxer. Motor Boxer, který měl nízko položené těžiště už od svého vynalezení, je nižší a umístěný blíže středu vozu, tím reálně snižuje těžiště celého automobilu. Toto dříve nevídané úsilí a inovace vedly ke vzdálenosti těžiště od země, která konkuruje supersportovním vozům, k vynikajícímu rozložení hmotnosti mezi obě nápravy a nové dimenzi jízdních zážitků, jaké nemají mezi automobily obdoby. V nízkém těžišti se uplatňují odborné znalosti v oblasti motorů s protiběžnými písty, použité technologie a vášeň pro řízení značky Subaru.
Představujeme rodinu motorů Subaru Boxer.
EJ20
Od svého představení v první generaci modelu Legacy se motor EJ20 více než dvě desetiletí osvědčoval jako bojovník první linie a lze jej právem považovat za jedno z mistrovských děl SUBARU.
Vývoj motoru řady EJ začal s cílem vytvořit nástupce motoru řady EA, který byl prvním motorem Subaru s protiběžnými písty a jenž poháněl první kompaktní osobní automobil SUBARU 1000 (1966). Vývoj byl zaměřen na maximalizaci již beztak vysokého potenciálu motoru s protiběžnými písty a vynaložené úsilí přineslo vysokou pevnost a účinnost nového motoru.
Motor EJ20 nabídl mimořádné kvality hodné první generace Legacy, která byla vozem pro skutečné řidiče. Od té doby se tento motor stal základním kamenem velkého množství variant. Motor EJ20 lze skutečně považovat za symbol přístupu SUBARU Engineering, který spočívá v tom, že se začne s kvalitním konstrukčním základem a neustále se pracuje na jeho vylepšení.
FB16 / FB20 / FB25
Poprvé za 21 let byla každá funkce tohoto nového motoru Boxer vylepšena tak, aby splňovala požadavky nové doby. Díky komplexnímu vylepšení, včetně delšího zdvihu, kompaktnějších spalovacích prostorů, lepší účinnosti sání a výfuku díky instalaci duálního systému proměnného časování AVCS, menší hmotnosti pístů a sníženého opotřebení motoru přináší tento Boxer nové generace vysokou hospodárnost a vynikající výkonnost.
Úspěšně také uplatnil svůj potenciál v oblasti příjemně rychlé akcelerace a také množství dostupného točivého momentu v nízkých a středních otáčkách. Všechna tato vylepšení přinášejí ještě větší každodenní použitelnost. Tím, že dosáhl jak vysokého stupně ohleduplnosti k životnímu prostředí a současně výkonu a potěšení z jízdy, je tento Boxer hoden být nazýván motorem nové generace
FB16 DIT
Tento vysoce účinný přeplňovaný plochý čtyřválec dodává celému vozu skvěle vyvážené vlastnosti, včetně výkonu, spotřeby paliva, typu paliva a objemu spalovacích prostorů. Tato jednotka je vybavena přímým vstřikováním paliva a systémem Auto Stop Start a poskytuje vysoký výkon bez aspektů spojených s maloobjemovými motory, na přeplňovaný motor zaujme i nízkou spotřebou paliva. Přeplňovaný motor Subaru nové generace je proto hospodárný, spaluje běžný bezolovnatý benzín a má dostatek výkonu na každodenní použití.
FA20
Řada FA20 staví na základech konceptu nové generace motoru Boxer a představuje novou atmosféricky plněnou jednotku, jejímž cílem je vyšší výkon a vysoký stupeň ekologické odpovědnosti, stejně jako co nejníže položené těžiště. Kromě optimálního čtvercového poměru vrtání a zdvihu se motor FA20 vyznačuje také technologií přímého vstřikování nové generace D-4S*. Dosahuje měrného výkonu 100 koní na litr, stejně jako nízké spotřeby paliva a čistších emisí.
Tento motor, u nějž byl kladen důraz na takové aspekty, jako je zvuk pronikající do kabiny, umožní naplno zažít potěšení z motoru s protiběžnými písty.
* D-4S:Čtyřdobý benzínový motor s přímým vstřikováním, verze Superior
FA20 DIT
FA20 DIT je založen na základech nové generace boxeru FA20 a jako první přeplňovaný motor Subaru je vybaven technologií přímého vstřikování paliva Direct Injection Turbo. Díky zdokonalení odolnosti proti samovzněcování paliva, takzvanému klepání, použitím přesného řízení vstřikování paliva, dosahuje motor FA20 DIT vysokého kompresního poměru a vysoké účinnosti, která by u předchozích přeplňovaných motorů nebyla možná.
Navzdory tomu, že jde o 2litrový motor, se může FA20 DIT pochlubit dominantním sportovním výkonem, který překonává velkoobjemové přeplňované motory, a neuvěřitelně nízkou spotřebou paliva a nízkými emisemi výfukových plynů. Sluší se říct, že motor FA20 DIT nabízí výkon sportovního automobilu příští generace
EE20
Prvním komerčním vznětovým motorem na světě s protiběžnými písty, který byl vyvinut pro osobní vozidla, je SUBARU BOXER DIESEL. Když jsou zážehové motory přepracovány na spalování nafty, zesílení bloku motoru z nich obvykle učiní větší a těžší jednotky. Motor SUBARU BOXER byl původně navržen s ohledem na pevnost, což umožnilo upravit zdvih a vrtání 92,0 mm x 75,0 mm zážehového 2litrového čtyřválce na čtvercový zdvih a vrtání 86,0 mm x 86,0 mm.
Výsledkem je kompaktnější spalovací prostor, nižší spotřeba paliva a v kombinaci s vysokotlakým vstřikováním paliva common rail, vylepšeným oxidačním katalyzátorem s uzavřeným filtrem pevných částic (DPF), turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek a elektrickým posilovačem řízení vše dohromady napomáhá snižovat spotřebu paliva a emise CO2.
Keramické žhavicí svíčky urychlují startování za chladného počasí. A zatímco motor splňuje velmi čistou emisní normu EURO5, poskytuje ve srovnání s předchozími modely ještě větší točivý moment. Špičkový nejvyšší točivý moment 350 Nm je k dispozici už při 1600 ot./min a zajišťuje plynulý nástup výkonu v jakýkoliv otáčkách. Tyto výhody jsou důkazem vize, kterou Subaru v používání motoru s protiběžnými písty spatřuje.
Představujeme rodinu převodovek Subaru.
Lineartronic
Lineartronic
Vertikálně umístěným řetězem vybavená převodovka s plynule měnitelným převodem, známá pod označením Lineartronic, je unikátní CVT převodovka Subaru nové generace, jež se montuje do velkého množství modelů. Dosahuje vynikající spotřeby paliva nejen tím, že nepřetržitě vybírá nejlepší převodový poměr, ale také neustále nejúčinnější pásmo otáček motoru. Mezi další vlastnosti převodovky Lineartronic patří lineární odezva na plynový pedál, plynulejší jízda bez otřesů a ticho uvnitř vozu.
E-6AT
Navržena s ohledem na lehkou a kompaktní konstrukci. Použitím přímého ovládání bylo dosaženo rychlé reakce na řazení a plynulosti. Funkce meziplynů při podřazování v modelu SUBARU BRZ umožňuje hladké změny rychlostních stupňů tím, že synchronizuje otáčky motoru při podřazování na nižší rychlostní stupeň a zvyšuje potěšení z řízení sportovního vozu.
6MT
Manuální převodovka dostupná pouze se symetrickým pohonem všech kol dosahuje špičkové přesnosti řazení a pevnosti. Převodové poměry jsou nastaveny tak, aby maximalizovaly úsporu paliva a jízdní zážitky. Subaru zvyšuje úroveň požitku z jízdy a řízení tím, že manuální převodovku individuálně vyvíjí pro každý model zvlášť.