NÁŠ PŘÍBĚH
Historie BEZPEČNOSTI
Stopy vývoje bezpečnosti v historii Subaru
sahající až do 50. let minulého století.
1960’s
1960
Pokročilé, realistické nárazové testy japonského výrobce využívaly vodicí kolejnice a figuríny pro nárazové zkoušky.
1960
Nárazové testy Subaru360 zezadu.
1965
První japonský výrobce provádějící nárazové zkoušky (čelní, zezadu).
1966
Subaru1000: Premiéra prvního vozidla Subaru s pohonem předních kol poháněné motorem Subaru BOXER. Díky nárazovým bezpečnostním testům je dosaženo vysoké úrovně bezpečnosti.
1970’s
1971
Jako součást nárazových bezpečnostních testů modelu Leone je vyvinut speciální bezpečnostní program Subaru v případě nárazu.
1972
Premiéra Subaru Leone 4WD Station Wagon, prvního sériově vyráběného osobního vozu s pohonem 4WD. Využívá přiřaditelný systém pohonu, takže si řidič může zvolit z režimů 4WD nebo 2WD.
1977
U amerického modelu Leone (série L) byly zahájeny testy motoru.
1979
Testy Leone 4WD: na základě snahy o zlepšení bezpečnosti byly u modelu Leone 4WD spojovací hřídel a diferenciál navrženy tak, aby se při nárazu rozdělily a zasunuly pod podlahu.
1980’s
1981
Premiéra Leone 1800 cm3 4WD Automatic. Model jako první využíval v zadní rozvodovce automatické převodovky vícelamelovou hydraulickou spojku v olejové lázni.
1983
Model 4WD Leone s turbomotorem byl vybaven vzduchovým odpružením s hydraulickým nastavením světlé výšky vozidla.
1986
Byl zahájen výzkum využití vysokopevnostních materiálů pro karoserie.
1986
XT: V Americe byly představeny plastové nárazníky splňující zákon o odolnosti do rychlosti pět mil v hodině. Jednalo se o první nárazníky na světě vyvinuté pro „absorpci energie“.
1986
Třídveřový hatchback-kupé Leone RX-II (motor 1,8 litru turbo) byl vybaven systémem stálého pohonu všech kol AWD se středovým diferenciálem s kuželovým soukolím a uzávěrkou.
1987
Systém MP-T 4WD se vyvinul ve stálý systém 4WD ACT-4 pracující na základě impulzů, které předpovídaly rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu.
1989
Premiéra 1. generace modelu Legacy. Model nastavil nové bezpečnostní standardy Subaru s cílem dalšího zlepšování bezpečnosti a ochrany při nehodách.
1989
Turbo Legacy bylo vybaveno stálým pohonem všech kol 4WD se samosvorným centrálním diferenciálem s viskózní spojkou. Bezpečnost vozu zvyšovalo použití tandemového posilovače brzd.
1990’s
1990
Instalace palubních systémů pro sběr dat z nehod/zařízení pro testování nárazů.
1991
Do modelu SVX byly instalovány systémy VTD-4WD (Variable Torque Distribution 4-Wheel Drive) a 4WS (systém řízení všech kol), zvyšující rovnováhu mezi bezpečností a potěšením z jízdy.
1993
2. generace Legacy: pevnost bezrámové karoserie, která poskytuje ochranu proti ofsetovému nárazu, byla zlepšena, a tím bylo dosaženo ještě vyšší úrovně bezpečnosti v případě nehody.
1996
Subaru Forester 1. generace: aktuální bezpečnosti v případě nehody bylo dosaženo i díky zpevňujícím prstencovým výztuhám.
1998
3. generace modelu Legacy: zpevňující prstencové výztuhy a bezpečnostní rámová struktura vpředu kolem plochého motoru s protiběžnými písty. Instalace předních bočních airbagů posunula bezpečnost při nárazu na dosud nevídanou úroveň.
1999
Bezpečnostní systém řidiče ADA (Active Driving Assist) používá stereo kamery. Byl instalován do japonských modelů Legacy.
2000’s
2003
Nárazové zkoušky srážky dvou vozidel: aby byla bezpečnost ještě zvýšena, je dokončena stavba zařízení pro testy nárazů v reálných podmínkách.
2007
Bezpečnost významně zvyšuje koncepce Subaru Dynamic Chassis Control Concept (DC3), posunující potěšení z jízdy na novou úroveň.
2008
Premiéra systému EyeSight, první bezpečnostní technologie na světě pracující pouze s použitím dvou kamer.
2010’s
2010
Pokročilý systém podpory řidiče EyeSight (verze 2).
2010
Pokročilý systém podpory řidiče EyeSight (verze 2)* byl oceněn Japonskou automobilovou síní slávy za technologii roku *Japonská specifikace.
2014
Vylepšení systému EyeSight. Úpravy se dotkly základních funkcí, jako je použití barevných obrazů z obou kamer.
2014
Systém EyeSight byl s novým Outbackem představen na evropském trhu poté, co byl již dříve uveden v Japonsku, Austrálii a Severní Americe.
2015
V Japonsku byl představen Levorg s „pokročilým bezpečnostním paketem“, který obsahuje čtyři funkce: Subaru Rear Vehicle Detection, Side View Monitor, High Beam Assist a EyeSight Assist Monitor. Díky tomu došlo k navýšení celkové bezpečnosti.
2016
Premiéra modelu Impreza postaveného na platformě Subaru Global Platform.
2016
Celosvětově byl prodán celkem 1 milion vozidel Subaru vybavených systémem EyeSight.
2017
V Japonsku byl systém EyeSight vylepšen o nové funkce „Touring Assist“.
2017
Subaru v oblasti Bifuka Proving Ground v japonském Hokkaidu dokončilo stavbu svých testovacích okruhů pro pokročilé asistenční technologie řidiče.
2018
Asistenční systém řidiče EyeSight získal pro značku Subaru prezidentské ocenění od Japonské technicko-ekonomické společnosti.