Renomovaná platforma značky Subaru pro pohon všech čtyř kol (AWD) a její základní principy spočívající v horizontální symetrii a v nízko položeném těžišti jsou nyní s celým svým potenciálem k dispozici i v hybridním paketu. Systém je vybaven kompaktními a vysoce výkonnými elektromotory a bateriemi určenými pro symetrický pohon všech čtyř kol. Spalovací motor je zabudován do příští generace převodového systému “Lineartronic(*1)”, který je instalován v dolní části karosérie vozu. Hybridní systém „Lineartronic“ byl vyvinut nově, přičemž byly zachovány specifické výhody původního systému a současně došlo k optimalizaci všech komponentů a k hospodárnějšímu využívání paliva. Spalovací motor v provedení boxer byl rovněž speciálně upraven tak, aby vyhovoval hybridní platformě, takže u motoru Subaru Boxer byl upraven kompresní poměr a došlo ke snížení tření tak, aby bylo hospodárněji využíváno palivo a zároveň snížen provozní hluk. Efektivní využívání paliva na silnici je ještě lepší s funkcemi “SI-DRIVE(*2)” a “ECO Cruise Control(*3)”, které jsou určeny pro optimální řízení pohonného systému v závislosti na jízdních podmínkách. Hybridní platforma poskytuje nejen vynikající ekonomiku paliva a působivý výkon, ale přináší také dobře vyvážený design ve všech aspektech nového vozu včetně poháněcího výkonu, komfortního interiéru a snadného použití, tedy vlastnosti, kterými jsou vozy Subaru proslulé.
*1:
Pocit lineárního zrychlení díky technologii CVT v kombinaci
se 6stupňovým manuálním režimem pro agilní, sportovní řazení
převodů.
*2:
Zlepšení výkonu hybridního systému umožňuje vozu jízdu
poklidným i sportovním způsobem.
*3:
Funkce „Adaptive Cruise kontrol (adaptivní tempomat)“ hladce
spolupracuje s hybridním systémem, koordinuje jeho práci a
pomáhá zlepšit efektivitu systému na silnici.
Poháněcí elektromotor
Sportovní, vysoce výkonný elektromotor je navržen pro EV jízdu se samotným elektromotorem nebo pro asistovaný režim či pro efektivní dobíjení baterií při regenerativním brzdění.
Baterie jsou kompaktními jednotkami, které tvoří nikl-kovové hybridní články, invertor / konvertor a další vysokonapěťové komponenty, které jsou instalovány pod podlahou zavazadlového prostoru vozidla. To dává hybridním modelům interiérový prostor srovnatelný s běžnými spalovacími konkurenty a stejně snadno je možno hybrid i používat.
Pomalá jízda pouze se samotným elektromotorem (*4).
Při malých otáčkách, kdy běžné spalovací motory pracují s nízkou účinností, slouží pro pohon pouze samotný elektromotor (*4). To vede ke zcela novému pocitu tiché a svižné jízdy.
Spalovací motor zahajuje provoz a elektromotor mu pomáhá. Dvě pohonné jednotky pracující v tandemu dosahují vynikajícího zrychlení.
Při vyšších rychlostech, kdy běžné spalovací motory pracují s vysokou účinností, je při jízdě používán pouze spalovací motor. Elektromotor je používán pouze při požadavku na výrobu elektrické energie a pro dobíjení baterií.
Během brzdění nebo v době, kdy není používán plynový pedál, je brzdná energie přeměňována na elektrickou energii k dobíjení baterií. Systém také generuje při brzdění zcela přirozený pocit.
Stisknutí brzdy za účelem zastavení vozu automaticky zastaví spalovací motor (*5). To pomáhá omezit plýtvání palivem.
*4: Spalovací motor může být opět nastartován v závislosti na jízdních podmínkách.
*5: Spalovací motor nemusí zastavit v závislosti na jízdních podmínkách.
* Fungování systému ovlivňují různé podmínky, které se mohou lišit v závislosti na jízdních podmínkách a na stavu vozidla.