Systém EyeSight změnil koncept tradičního tempomatu. Stereo kamery spolupracují se spalovacím motorem, převodovkou a s brzdovými systémy tak, aby zajistily stanovenou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla, a v případě potřeby provedou korekci. Systém je také mimořádně komfortní při dlouhých jízdách nebo při dopravních špičkách při pohybu „stop-and-go“.
*1 Adaptive Cruise Control (adaptivní tempomat) je systém podporující řidiče při jízdě po dálnicích a rychlostních komunikacích. Výše uvedený tempomat nemusí nutně odpovídat všem požadavkům s ohledem na různé podmínky včetně stavu vozovky, počasí a vozidla. Tento systém nedává řidiči automatickou jízdní funkci, která je schopna zvládnout všechny dopravní situace. Řidiči musí i s adaptivním tempomatem dbát na to, aby nepřekračovali stanovené maximální rychlosti. Pracovní interval funkce „Adaptive Cruise Control“ se liší v závislosti na konkrétní zemi.
Únava při jízdě může vést k tomu, že řidič nechtěně vybočí ze svého jízdního pruhu. Jestliže systém zjistí, že vozidlo vybočuje z pruhu, a že jeho rychlost činí přibližně 60 km/h nebo více, systém EyeSight generuje akustické varovné signály a rozsvítí se indikátor, který pomůže řidiči zůstat ve správném pruhu. Řidič je také varován, když začíná vozidlo při určité rychlosti samovolně přejíždět do vedlejšího jízdního pruhu.
Systém EyeSight pomáhá řidičům udržet se v provozu tím, že generuje akustický a blikající světelný signál, když jeho vozidlo zůstává nehybné, zatímco vozidlo vpředu nastartovalo a začíná se rozjíždět, a když jsou splněny další podmínky.
Systém EyeSight je navržen tak, aby pomáhal řidiči při zpomalování vozidla nebo – pokud je to možné – při jeho úplném zastavení, jestliže rozpozná před vozidlem jiné vozidlo, chodce nebo nějakou překážku. Nový systém brzdí těsně před kolizí a využívá brzdového asistenta pro širší spektrum detekovaných překážek, než tomu bylo u předcházejících verzí systému, které byly instalovány do vozidel Subaru. Jestliže systém rozpozná, že řidič nezvládá výhybný manévr, může automaticky aktivovat brzdy. Když je aktivován „Pre-collision Braking Systém“ a systém rozpozná, že řidič brzdí nedostatečně, může systém automaticky zvýšit brzdnou sílu. Tyto funkce pracují tehdy, když je rychlostní rozdíl vůči vpředu se nacházejícímu vozidlu menší než 50 km/h resp. 35 km/h (*2) při detekování chodce. „Pre-Collision Steering Assist“ (asistent řízení před kolizí) může být také aktivován tehdy, jestliže systém detekuje možnou kolizi s jiným vozidlem vpředu a řidič se snaží pomocí volantu o výhybný manévr, přičemž systém změní VDC charakteristiku a pomůže tak řidiči zabránit kolizi.
*2 „Pre-collision Braking Systém“ nepracuje v případě, že rychlostní rozdíl vůči vpředu se nacházejícímu vozidlu je větší než 50km/h resp. v případě chodce větší než 35 km/h. Jiné počasí a externí podmínky mohou rovněž zabránit fungování systému asistovaného brzdění i tehdy, když je rychlostní rozdíl vůči vpředu se nacházejícímu vozidlu menší než 50km/h resp. v případě chodce menší než 35 km/h.
Jestliže řidič omylem zařadí rychlost nebo zpátečku v době, kdy vozidlo stojí nebo se pohybuje velmi pomalu, a systém EyeSight rozpozná před vozidlem nějaký objekt, generuje „Pre-collision Throttle Management“ varovný signál, rozsvítí světelnou kontrolku a omezí výkon motoru. To může pomoci zabránit nepříjemné kolizi vpředu.
*3 Systém nemusí být aktivován v závislosti na tvaru nebo viditelnosti předmětů nacházejících se před vozidlem.