Od samého počátku výroby automobilů se značka SUBARU zaměřuje s maximálním důrazem na vývoj “bezpečné technologie” tak, aby byla při kolizích zajištěna maximální ochrana. Automobily značky SUBARU obsahují četné technologie navržené k ochraně cestujících i chodců. Při navrhování každé části vozidla usilujeme o garantování maximální bezpečnosti v případě kolize a o začlenění do jedinečného konceptu SUBARU společně s prvky jako „kruhové rámy pro vyztužení karosérie“ nebo koncepce motoru, která chrání cestující před šokem v případě nárazu.
Symetrické uspořádání platformy AWD + BOXER chrání cestující před nárazy tím, že v případě kolize účinně využívá celou strukturu karosérie jako nárazovou zónu. Každý komponent v kabině byl navrhován primárně s ohledem na bezpečnost a je vyroben z materiálů, které při kontaktu s lidským tělem šetrně tlumí rázy. Tento koncept vychází z toho, že i ta nejmenší součást vybavení vozu se může stát velmi nebezpečnou, jestliže při nárazu získá značnou kinetickou energii. Dále používáme bezpečné pedály a tvar sedačky, který snižuje riziko poranění krční páteře při nárazu zezadu.
Automobily Subaru jsou tradičně poháněny horizontálně uloženými motory s protiběžnými písty SUBARU BOXER. Díky nízko položenému těžišti je možno umístit celý poháněcí a přenosový systém a další komponenty do jedné pomyslné přímé a symetrické linie. Tento designový koncept umožňuje motoru, aby se v případě čelní kolize „ponořil“ resp. podklouznul pod podlahu vozu. Toto řešení se osvědčilo jako mnohem bezpečnější než u jiných motorů, jejichž převodovky a jiné poháněcí komponenty jsou při kolizi mnohdy vtlačovány právě do kabiny vozu.
Přední bezpečnostní pásy ve vozech Subaru mají řadu přídavných bezpečnostních prvků. Předepínací mechanismy utahují bezpečnostní pásy okamžitě během kolize a udržují cestující pevně v jejich sedačkách. Omezovač zatížení udržuje napětí v bezpečnostním páse na takové hodnotě, aby bylo sníženo riziko poranění hrudníku. A nastavovač pásů umožňuje upravit polohu ramenní části pásu tak, aby pás padnul osobám různého vzrůstu.
Všechna zadní sedadla ve vozech Subaru jsou vybavena tříbodovými bezpečnostními pásy, které pevně zachycují pas a hrudník cestujících. Do všech zádržných systémů je integrován mechanismus pro dětskou sedačku (ALR).
SRS airbagy pracují v tandemu s bezpečnostními pásy a společně chrání cestující. Hlavní airbagy jsou složeny do kompaktní velikosti a uloženy ve středu volantu resp. v přístrojové desce před spolujezdcem a při kolizi se velmi rychle nafouknou, aby poskytly cestujícím přídavnou ochranu.
SRS: Supplemental Restraint Systém (doplňkový zádržný systém).
SRS: Supplemental Restraint Systém (doplňkový zádržný systém).
Jestliže dojde k nárazu v přední části vozu, pohybují se pedály mnohdy směrem vzad k nohám řidiče. Všechny vozy Subaru jsou vybaveny automaticky zatahovanými pedály, které minimalizují tento typ poranění. Brzdové pedály jsou zadržovány pomocí speciální západky a šok absorbující spojkové pedály (modely s manuálním řazením) omezují změny polohy pedálu. Stupačka pro levou nohu (modely s automatickou převodovkou) je rovněž opatřena materiály, které absorbují náraz tak, aby bylo sníženo riziko poranění řidičových nohou.
Firma SUBARU instaluje do dveří vozu na každé straně výztužné prvky, které chrání cestující při boční kolizi. Vysoká úroveň tuhosti karosérie dosažená díky kruhovým výztužným rámům chrání celou kabinu v případě kolize nebo při převrácení vozu. Dále pomáhají přední a boční SRS airbagy a absorpční materiály v celém interiéru chránit hlavy a těla cestujících v kabině, která je celkově konstruována tak, aby snižovala šoky v případě kolizí.
V roce 1996 představila značka Subaru nový koncept pro první generaci modelu Forester: Karosérii s kruhově uspořádanými výztužnými rámy, které chrání centrální kabinu před nárazy z jakéhokoliv směru při čelním, bočním či zadním nárazu. Model Forester se stal okamžitě po celém světě hitem díky vysoce bezpečné, funkční a na výkon zaměřené karosérii. Design této karosérie se vyznačuje kruhovou konstrukcí, která spojuje sloupky A, B, a C, střechu a podlahu a společně se zesílenými bočními lištami a bočními výztuhami tvoří v karosérii pomyslnou klec, které obepíná celou centrální kabinu. Tato konstrukce efektivně absorbuje nárazy z jakéhokoliv směru a propůjčuje kabině solidní ochranu. Konstrukce pod označením „kruhově uspořádané výztužné rámy (Ring-Shaped Reinforcement Frames) byla z modelu Forester převzata a dále rozvinuta pro první generaci modelu Legacy, který byl uveden na trh v roce 1989 s tuhou karoserií postavenou dle stejného konceptu. Tento design byl původně označován jednoduše jako karosérie zabezpečená proti částečně přesazenému nárazu, přičemž jedinečná kruhovitá konstrukce spojující všechny sloupky se střechou a podlahou jednoznačně prokázala vysokou úroveň ochrany kabiny vozu při nárazu.
Během boční kolize vystřelí boční airbagy instalované do vnějších kontur sedaček řidiče a spolujezdce, nafouknou se a chrání pas a hrudník řidiče nebo spolujezdce. Při převrácení vozu nebo při boční kolizi vystřelí hlavové airbagy z interiérového obložení stropu vozidla a chrání hlavu a krk řidiče a spolujezdce i osob nacházejících se na zadních sedadlech. Hlavové airbagy poskytují velkou chráněnou plochu kolem hlavy a jsou účinné u cestujících různého vzrůstu a sedících v různých polohách. První generace modelu Forester uvedená na trh v roce 1997 byla prvním vozem Subaru s instalovanými bočními SRS airbagy. Hlavové airbagy byly poprvé použity ve čtvrté generaci modelu Legacy v roce 2003.
SRS: Supplemental Restraint Systém (doplňkový zádržný systém)
Do dveřních rámů byly zapracovány výztuhy, které zabraňují destrukci kabiny při boční kolizi a zajišťují bezpečnost cestujících v kabině. Tyto výztuhy byly zavedeny jako standard do všech modelů Subaru počínaje druhou generací modelu Legacy v roce 1993.
Konstrukce, která dokáže absorbovat nárazovou energii, je použita u všech ploch kolem sedačky a hlavy řidiče a spolujezdce tak, aby byla při kolizi zajištěna maximální míra ochrany.
Každý automobil SUBARU se může pochlubit výjimečnou stabilitou při jízdě díky nízko položenému těžišti a systému zavěšení kol, který poskytuje excelentní trakci. V podstatě jsou vozy Subaru navrženy tak, aby bylo riziko převrácení velmi malé. Když se však vozidlo převrátí, ať už z jakéhokoliv důvodu, vysoká tuhost karoserie vyztužené kruhovitými rámy a deformace materiálů absorbujících nárazovou energii pomáhají chránit kabinu před nebezpečnou deformací. Materiály absorbující nárazovou energii jsou použity na stropu a v interiéru kabiny, přední boční SRS airbagy a hlavové SRS airbagy a další bezpečnostní prvky také pomáhají redukovat jakýkoliv ráz působící na hlavy všech cestujících.
Jednou z charakteristik motoru BOXER je jeho nízký konstrukční profil. To umožňuje získat volný prostor mezi kapotou vozu a motorem a lépe absorbovat nárazovou energii, když je chodec vržen na vozidlo a hrozí mu vážné poranění hlavy. Dokonce i panty kapoty a plynové vzpěry kapoty jsou navrženy tak, aby tlumily nárazy, a přední nárazník je konstruován tak, aby absorboval energii při střetu s nohami chodců. To jsou jen některé z cest, jak značka SUBARU navrhuje každý aspekt svých vozů s cílem chránit zdraví a životy cestujících, chodců i dalších osob.
V oblasti předního nárazníku je použita konstrukce, která absorbuje nárazovou energii právě v místech, kde je největší pravděpodobnost střetu s nohami chodce v případě nehody. Konstrukce absorbuje nárazovou energii, která by jinak byla přenášena na nohy chodce a způsobila by poranění jeho kolenních kloubů a dalších částí těla.
Obvykle jsou to těžké a pevné předměty, jako například motor umístěný bezprostředně pod přední kapotou vozu, které omezují množství nárazové energie, které je možno v této oblasti absorbovat. Nicméně horizontálně uložený motor s protiběžnými písty je v motorovém prostoru uložen mnohem níže, než je tomu u motorů jiných typů. To umožňuje vytvořit volný prostor mezi přední kapotou a vrškem motoru, takže vzniká velká deformační zóna v horní části motorového prostoru. Navíc k ocelovým kapotám, které dokážou absorbovat velké množství nárazové energie, je instalován rám, který zajišťuje rovnoměrné rozložení rázů na celou plochu kapoty. Přední část kapoty je rovněž navržena jako deformační zóna, která se snadno sroluje. Dokonce i panty a plynové vzpěry přední kapoty jsou navrženy tak, aby minimalizovaly případná zranění chodců.
Přední stěrače jsou navrženy tak, aby se jejich hřídelky při nárazu uvolnily. Toto modulární uspořádání minimalizuje riziko poranění chodce koncem stěrače v případě, že je chodec vržen na přední kapotu vozu.