Aktivní bezpečnost
Pětihvězdičkové ohodnocení v nárazových testech Euro NCAP
Outback získal maximální pětihvězdičkové ohodnocení v posledním kole bezpečnostních testů organizace Euro NCAP (zkr. European New Car Assessment Program).
Paket vyspělých bezpečnostních systémů: Systém SUBARU pro detekci vozidel vzadu *1*2
Systém SRVD (Subaru Rear Vehicle Detection) prostřednictvím senzorů kolem vozidla upozorňuje na jiné automobily nacházející se ve slepých úhlech výhledu vzadu, čímž zvyšuje bezpečnost
Paket vyspělých bezpečnostních systémů: Asistent dálkových světel (HBA) *1*2
Asistent dálkových světel přispívá k lepší viditelnosti i bezpečnosti za jízdy v noci automatickým přepínáním dálkových a potkávacích světel Outbacku podle aktuálních jízdních podmínek.
Stabilizační systém (VDC)
Stabilizační systém VDC pomocí celé řady senzorů nepřetržitě sleduje a vyhodnocuje, zda vůz pokračuje ve správném směru dle pokynů řidiče. Dojde-li k prokluzu některého z kol nebo vůz ve vysoké rychlosti opustí očekávanou trajektorii jízdy, upraví se
Aktivní směrování točivého momentu
Funkce aktivního směrování točivého momentu při průjezdu zatáčkou přibrzďuje příslušné kolo a přivádí nižší hnací moment na vnitřní kola a...
Lepší výhled z vozu
Rám jsme upravili tak, abyste měli lepší výhled z vozu a mrtvé úhly se omezily na minimum. Rovněž jsme použili malá boční okénka u předního A-sloupku a vnější zpětná zrcátka na panelech předních dveří, abychom zredukovali přední mrtvý úhel a zlepšili výhled z vozu směrem vpřed.
* Podívejte se na podmínky
*2 Výbava na přání.
Pasivní bezpečnost
Pětihvězdičkové ohodnocení v nárazových testech Euro NCAP
Outback získal maximální pětihvězdičkové ohodnocení v posledním kole bezpečnostních testů organizace Euro NCAP (zkr. European New Car Assessment Program).
Speciálně rozvržená kabina pro zvýšení ochrany
Pokud jde o otázky bezpečnosti, všechny vozy Subaru překonávají běžně používané postupy. Motor SUBARU BOXER s řevodovkou využívá speciální konstrukci zabraňující jeho proniknutí do prostoru kabiny s ohledem na lepší ochranu všech cestujících.
Aairbagy SRS*
V případě nehody chrání cestující celý arzenál standardně dodávaných prvků bezpečnostní výbavy, jako jsou čelní airbagy SRS*, boční airbagy pro přední cestující, hlavové záclonové airbagy SRS* a kolenní airbag SRS*.
Prstencové výztuže karoserie
Prstencové výztuže karoserie zvyšují odolnost kabiny od střechy přes dveře a sloupky až po podlahu. Díky této konstrukci je nárazová energie v případě nehody odvedena mimo prostor pro cestující. Konstrukce zároveň přispívá k odlehčení a zpevnění podvozku, a tím samozřejmě i k vyšší míře ochrany.
Opěrky hlavy na předních sedadlech
Opěrky hlavy, nastavitelné výškově i podélně, byly navrženy s ohledem na cestující různého vzrůstu a s různými osobními preferencemi nastavení.
Bezpečnostní pásy s předpínači tahu a omezovači zátěže
Výškově nastavitelné bezpečnostní pásy pro přední cestující jsou vybaveny předpínači k bezpečnému přidržení pasažérů v případě nehody, stejně tak jako omezovači zátěže, které zabraňují nadměrnému působení sil v oblasti hrudníku.
EyeSight
Špičková technologie SUBARU na podporu řízení.
V Subaru věříme v tzv. KOMPLEXNÍ BEZPEČNOST, jejíž důležitou součástí jsou přednárazové bezpečnostní systémy s hlavním cílem zajistit, aby k nehodám vůbec nedocházelo. Proto jsme vytvořili špičkový systém Subaru EyeSight*1 na podporu řízení. Systém je vybaven dvojicí kamer a podobně jako druhý pár očí sleduje vozovku před automobilem. Snímá barevný prostorový obraz a zajišťuje špičkové rozpoznávání obrazu, téměř stejně dobře jako lidské oči.
Pomocí obrazu z obou kamer pak systém přesně určuje tvar, rychlost a vzdálenost jednotlivých objektů – rozezná nejen jiná vozidla, ale i motocykly, jízdní kola a chodce.*2 Zjistí-li potenciální nebezpečí, varuje řidiče a podle potřeby začne i brzdit, aby napomohl vyhnout se nehodě. Systém EyeSight zvyšuje celkovou bezpečnost, částečně ulehčuje práci řidiči a obecně přispívá k vyššímu pocitu bezpečí na palubě Outbacku.
Technologie na podporu řízení
Adaptivní tempomat
Technologie EyeSight nekončí tím, že pouze udržuje přednastavenou rychlost jako tradiční tempomat. Když rozpozná vozidlo jedoucí vpředu, adaptivní tempomat přizpůsobí...
Funkce upozorňování na kličkování v jízdním pruhu a funkce hlídání jízdních pruhů
Pokud vás zmůže únava a začnete nezvykle „šněrovat“ silnici nebo vyjíždět ze svého jízdního pruhu, funkce varující před kličkováním v jízdním pruhu...
Upozornění na rozjezd vozidla vpředu
Pokud právě stojíte a systém EyeSight rozpozná, že se kolona opět začala hýbat, funkce upozornění na rozjezd vozidla vpředu (LVSA) dá řidiči pomocí akustického signálu a blikající kontrolky vědět, že nastal čas reagovat.
Technologie pro předcházení nehodám
Systém přednárazového brzdění
Pokud systém přednárazového brzdění rozpozná hrozící střet s vozidlem nebo jinou překážkou vpředu, dokáže na tuto skutečnost řidiče upozornit, a to akusticky i pomocí
Přednárazová regulace výkonu motoru
Pokud systém EyeSight detekuje překážku před vozidlem a vy zařadíte k rozjezdu vozidla vpřed namísto vzad, přednárazová regulace výkonu motoru reaguje pomocí několika krátkých zvukových znamení, rozbliká se kontrolka a přiškrtí výkon motoru, aby se zamezilo čelnímu střetu vozidla.
Přednárazový asistent řízení
Hrozí-li nebezpečí čelní srážky, přednárazový asistent řízení pomůže řidiči ostře změnit směr, aby se střetu vyhnul.
* Podívejte se na podmínky
*2 Systém EyeSight dokáže rozpoznat pouze objekty nacházející se výše než 1 m nad povrchem vozovky; děti s postavou menší než 1 metr systém nerozpozná. Za určitých situací není rozpoznávání možné (v závislosti na mnoha různých faktorech).
*3 Systém přednárazového brzdění nemusí za všech situací fungovat. Za určitých situací nemusejí být splněny nezbytné podmínky k optimálnímu fungování systému EyeSight – závisí např. na rychlosti jízdy vůči překážce, výšce objektu a dalších podmínkách.
Další krok je na Vás...