Vůz s obsahem 1500 ccm byl prvním japonským automobilem se samonosnou karoserií. Přední příčné nezávislé zavěšení kol se spirálovými pružinami a dvojčinnými hydraulickými tlumiči dodávaly vynikající jízdní vlastnosti a vysoký komfort; vzadu byla použita tuhá náprava s třílistovými pružinami a rovněž dvojčinnými hydraulickými tlumiči. Výroba se z finančních důvodů nerozeběhla; tento automobil však měl velký význam pro pozdější vývoj modelů Subaru 360 a Subaru 1000.
První vyráběná série Subaru odpovídala představám malého vozidla pro širokou vrstvu obyvatel, kteří si v té době z větší části nemohli automobil dovolit. Zatímco se jiní výrobci této myšlenky zalekli, využila firma Subaru svých zkušeností z výroby letadel v oblasti stavby lehkých stabilních konstrukcí při výrobě tohoto čtyřsedadlového, čtyřkolového miniautomobilu, který se stal milníkem historie japonského automobilového průmyslu. Díky svému zakulacenému tvaru brzy dostal přezdívku „beruška“ a stal se neobyčejně populárním. Po více než jedenácti letech trvajícího úspěchu byla výrobě v květnu 1970 zastavena.
Jako modifikace Subaru 360 byl tento malý nákladní automobil pro řidiče pohodlný a dobře ovladatelný. Poskytoval srovnatelně nejnižší a nejprostornější ložnou plochu. Protože se dokázal pohybovat v nejužších uličkách měst, stal se brzy široko daleko nejoblíbenějším malým nákladním automobilem. Zanedlouho následovala verze Light Van, která byla vhodná také pro přepravu osob – a firma Subaru se tak definitivně etablovala jako výrobce lehkých osobních vozidel.
Tímto automobilem začala historie Subaru s motorem s protilehlými válci, tenkrát v kombinaci s předním náhonem. Jiní výrobci zůstali u zadního náhonu nebo se pokoušeli o přední náhon s příčně uloženým motorem a asymetrickým náhonem s nevýhodami, jako byl těžký chod řízení a vibrace. Subaru se rozhodl od začátku pro podélně uložený motor s protilehlými válci, což byla konstrukce motoru, osvědčená při stavbě letadel. V autě to představovalo symetrickou hnací soustavu s vyváženým bočním rozložením hmotnosti.
Subaru Leone
Díky mladistvému dynamickému vzhledu, dobrým jízdním vlastnostem a nenáročné údržbě se stal Rex skutečným hitem.
Po zavedení úspěšného Leone Coupé v předchozím roce následoval v roce 1972 Leone 4WD Station Vagon, první velkosériový osobní automobil s 4WD. Přednosti 4WD na nezpevněných silnicích a na sněhu výrazně vycházely vstříc přibývajícím rekreačním aktivitám a tak získal Leone 4WD v Japonsku a na exportních trzích pronikavý úspěch. Zapínatelný 4WD začátkem vývoje na cestě k dnešnímu permanentnímu Subaru 4WD.
Na základě modulu Leone 4WD odpovídal Brat přicházející vlně Pickupů v USA, ale v kompaktním provedení a se 4WD. Kombinace, která vycházela vynikajícím způsobem vstříc potřebám mládeže při využívání volného času v USA a jiných zemích.
Jako první japonský automobil měl 7-místný Wagon výkyvná sedadla v kombinaci se sklápěcími sedadly a nabízel tak mnohonásobně variabilní interiér pro přepravu osob a nákladů.
Jako vozidlo pro milovníky dynamického vystupování bylo toto sportovní kupé uvedeno nejprve v USA. Design, budící pozornost, zajistilo provedení XT 4WD, které se stalo populárním především ve verzi Turbo, po celá léta výhradní postavení. Světovým rekordem byl jeho nízký součinitel odporu vzduchu – pouze 0,29.
V prvním roce své účasti v Rallye Safari startuje Subaru s pěti automobily ve skupině A s jedním ve skupině H (sériová vozidla). Mezi pouhými deseti vozidly, která dojela do cíle, skončil ve skupině A Legacy na šestém místě a ve skupině N Legacy na osmém místě – zvítězil tak ve své kategorii a stal se prvním automobilem skupiny N, který kdy dokončil Rallye Safari. Subaru poté vyhrál nejméně osmkrát skupinu N této Rallye.
S modelem SCX, následníkem XT, vstoupila značka Subaru do společnosti luxusních vozidel GT. Sportovní a luxusní vozidlo současně, jedinečná panoramatická okna se stala stejným samostatným charakteristickým znakem, tak jako 6-válcový motor s protilehlými válci v kombinaci s permanentním AWB.
Model Impreza zaplnil ideálním způsobem mezeru mezi modely Justy a Legacy. Jako Sedan a Station Wagon s AWD stavěl na technologii Modelu Legacy a stal se následně se stále se rozšiřující paletou motorů základem pro jedno z nejúspěšnějších vozidel pro rallye.
S tímto živým malým vozidlem přivezl Subaru do Evropy poprvé automobil v kategorii Mini s 4WD a ještě se čtyřmi dveřmi.
Na Bonneville Speedway v Utahu, USA, dosáhl Legacy Touring Wagon GT s 5-stupňovou mechanickou převodovkou (japonská verze turbo) průměrné rychlosti 249.981km/h po dobu jedné hodiny. Byl to nový světový rekord v kategorii sériově vyráběných, neupravených vozů Kombi. Pro tuto rekordní jízdu bylo vybráno pod dohledem FIA libovolné vozidlo ze sériové výroby, zapečetěno a odvezeno do USA. Pro rekordní jízdu bylo namontováno pouze bezpečnostní vybavení (ochranný oblouk, pětibodový bezpečnostní pás, speciální ochrana nádrže, atd.), jinak mělo vozidlo sériovou výbavu, včetně klimatizace a posuvného střešního okna.
Na základě Legacy Kombi má Outback výbavu, díky které je vhodný pro příležitostné výlety po nezpevněných silnicích. Patří k ní zvýšená světlá výška, dlouhý zdvih odpružení a ochranné plochy na bocích karoserie a zesílené tlumiče. Subaru Outback tak zahájil celosvětový trend vozidel SUV.
Stalo se již téměř tradicí, že každý nový Subaru zahájil svou kariéru světovým rekordem. Týká se to i nového Legacy Kombi, uvedeného v roce 1998: Na uzavřeném úseku silnice v Coloradu bylo dosaženo rychlosti 270.532 na jednom kilometru a 270.047 km/h na jedné míli – oficiální rekordy sériových Kombi-vozidel do 2000 ccm – turbo. Až na několik bezpečnostních komponent dodatečného vybavení odpovídalo vozidlo nejsilnější sériové verzi, která byla v Japonsku na trhu.
Nový model malého vozu Subaru byl v Japonsku pokračovatelem úspěchu modelu Vivio. Není však na rozdíl od svého předchůdce vyvážen do Evropy, protože se ukázalo, že je tato třída vozů na zdejších trzích vcelku málo perspektivní.
Poprvé od sportovního kupé SVX je v programu Subaru opět 6-válcový motor s protilehlými válci. 3-litr se čtyřmi vačkovými hřídelemi a 24 ventily má výkon 209 PS při 6000 ot./min a maximální točivý moment 282 Nm při 4400 ot./min.
Třetí generace Imprezy představuje nový styl pohodlí, využívá zmodernizovaný systém pěti dveří a díky spojení dvou základních technologií Subaru, horizontálně uloženému motoru s protiběžnými písty a novému tvaru karosérie, umožňuje hladkou jízdu a vysokou úroveň bezpečnosti. Třetí generace Imprezy, jež v sobě zahrnuje tři různé prvky – stylový design, snadné používání a spolehlivé, přesné jízdní vlastnosti a požitek z jízdy – vymezuje celosvětově nové standardy v automobilovém průmyslu.
Vstupní model pro Evropu.
Nová Justy nabídla řidičům vynikající ovládání a prostorný interiér v kombinaci s motorem o obsahu jednoho litru, jež měl vynikající spotřebou paliva a byl šetrný k životnímu prostředí. Justy byl prodáván ve dvou variantách, sportovní 1,0S a velmi praktické 1,0E. Obě varianty byly vybaveny předním pohonem FWD a 5 stupňovou manuální převodovkou pro příjemnou a pružnou manipulaci.
Pojmenování: Vyplývalo z anglického slova Just a naznačovalo, že se jedná o ten pravý, dokonalý, ideální a správně velký vůz.
Vyšla
z koncepce nejlepší
rovnováha pro aktivní život
a představila různá vylepšení, jež umožnila zákazníkům žít
ještě aktivněji a zábavněji. Třetí generace Foresteru se
zaměřila zejména na propojení tří hlavních faktorů: snadného
ovládání, výkonu podpořeného pohonem všech čtyř kol (AWD) a
ohleduplnosti k životnímu prostředí, čímž vyšli vstříc
zvýšeným sociálním potřebám.
Říjen 2010: Upravený model rozšířený o koncept S-EDITION
Pojmenování: v angličtině výraz pro osobu žijící v lese nebo osobu, jež v lese vyrůstala.
Fuji Heavy Industries oslavili úžasných 50 let značky Subaru; první vozidlo, minivůz Subaru360, bylo vyrobeno 3. března 1958 a jednalo se o cenově přijatelný model s kompaktní karosérií, jenž hrál klíčovou roli v automobilové historii Japonska.
Subaru Impreza získala nejvyšší hodnocení v rámci JNCAP* a byla prohlášena nejbezpečnějším japonským osobním automobilem pro fiskální rok 2007.
* Japonský program na hodnocení nových osobních automobilů
Ocenění JNCAP se uděluje osobnímu vozidlu, které získá mezi nejlépe hodnocenými osobními vozy nejvyšší počet bodů v testu bezpečnosti sedadel řidiče a předního spolujezdce a v testu ochrany chodců.
2,5 l horizontálně uložený motor s protiběžnými písty, 4válcový motor boxer s turbodmychadlem byl zvolen letošním vítězem ve třídě 2 – 2,5 l motorů a získal ocenění Mezinárodní motor roku. Slavnostní předání cen se konalo 7. května na Expo Engine ve Stuttgartu, v Německu. Subaru tuto cenu získalo poprvé v roce 2006. Motor získal nejvyšší bodové ohodnocení v hlasování.
Koncept vozidla Subaru Plug-in STELLA kombinoval systém EV využitý ve vozidle v R1e s mini vozem Subaru Stella. Výsledný vůz představoval optimalizovaný model, který nabídl kompaktní vzhled, vynikající užitkovost Stelly a naplnil potřeby trhu.
Říjen
2007: Turistický sedmimístný koncept EXIGA byl představen na 40.
autosalonu v Tokiu
Září 2009: Exiga byla drasticky
upravena
Srpen 2010: Exiga upravena
Červen 2011: Exiga
upravena
Červenec 2012: Exiga upravena a vybavena pokročilým
systémem podpory řízení EyeSight (2. verze)
Pojmenování: Pojmenování vychází z interesantního a aktivního pojetí vozu.
Subaru vyslyšelo požadavky na diverzifikaci a obohatilo velmi oblíbenou třídu kompaktních vozů o automobil Dex.
Dex zapadal do konceptu hranatých kompaktních vozů a byl určen ke každodennímu snadnému používání. Jedinečný design požadovaný v této třídě dal vzniknout modelu, který dokázal uspokojit životní styl zákazníků nacházejících zábavu v každodenním popojíždění po městě.
Pojmenování:
vychází ze slova dexterity, obratnost, a představuje sportovní a
chytrý design.
FHI představilo LEGACY CONCEPT poprvé v roce 2009 na Severoamerickém mezinárodním autosalonu (NAIAS) v Detroitu.
LEGACY CONCEPT vznikl při příležitosti oslav 20 let sedanu Legacy a měl předvést směr, kterým se bude ubírat design sedanů Legacy. Exteriér zdůraznil sportovní styl a o dynamiku se postaral motor o obsahu 3,6 litru, nízké těžiště a horizontálně uložený motor s protiběžnými písty.