Základní
koncept značky Subaru – automobily přinášející radost je
možno vyvíjet pouze tehdy, když jsou podpořeny dostatečnou
bezpečností – se stal součástí vývoje již od návrhu prvního
vozu Subaru. Historie značky Subaru je cestou vedoucí k „ALL-AROUND
SAFETY (komplexní bezpečnosti)“.
1960-1969
1960
Moderní,
realistické crash testy prováděné japonskými výrobci za použití
vodících lišt a crash test figurín.
1960
Zadní
crash testy modelu Subaru 360.
1965
První
japonský výrobce, který zahájil crash testy (zpředu a zezadu).
1966
Subaru
1000: Na trh byl uveden první vůz Subaru s pohonem přední
nápravy a poháněný motorem SUBARU BOXER. Při nárazových
bezpečnostních testech byla dosažena vysoká míra bezpečnosti.
1970-1979
1971
Byl
vyvinut speciální program bezpečnostních testů Subaru jako
součást bezpečnostních nárazových zkoušek pro model Leone.
1972
Model
Subaru Leone 4WD Station Wagon (kombi), byl uveden na trhu jako
celosvětově první masově vyráběný osobní automobil s pohonem
všech kol 4WD. Model umožňoval řidiči přepínat mezi režimy
4WD a 2WD.
1977
Pro
americký model Leone (řada „L“) byly zahájeny testy „Engine
Drop“ (motor
se sune při nárazu dolů).
1979
Testy
modelu Leone 4WD: Jako součást kroků zaměřených na zlepšení
kolizní bezpečnosti u modelu Leone 4WD, poháněcí hřídel a
diferenciál jsou navrženy tak, aby se během nárazu rozpojily a
směřovaly směrem dolů.
1980-1989
1981
Na
trh byl uveden model „Leone 1800cc 4WD Automatic”, který byl
vybaven celosvětově první mokrou hydraulickou spojkou
„multi-plate“ umístěnou v zadní části automatické
převodovky
1983
Model
4WD turbo vybavený vzduchovým podvozkem s hydraulickým
nastavením výšky vozu.
1986
Byl
zahájen výzkum materiálů s vysokou pevností v tahu pro
automobilové rámy.
1986
XT:
Plastové nárazníky splňující pravidlo „5 mil za hodinu“
byla zavedeny v Americe jako celosvětově první vyvinuté
“nárazníky absorbující energii”.
1986
Model
Leone, 3 dveře, hatchback coupe RX-II (turbomotor 1.8 litru)
pracuje s trvalým pohonem všech kol (AWD) a je vybaven
převodovkou s kuželovými koly a uzamykatelným středovým
diferenciálem.
1987
MP-T
4WD vyvinut pro trvalý provoz jako systém 4WD “ACT-4”, pracuje
s pulzním řízením k určení rozložení krouticího
momentu mezi přední a zadní nápravu.
1989
Byla vyrobena první generace modelu Legacy. Model se stává pro značku SUBARU novým bezpečnostním standardem. Je to začátek moderních bezpečnostních opatření při kolizích.
1989
Na
trh přichází model Turbo Legacy vybavený trvalým pohonem všech
kol 4WD, viskózní spojkou LSD a středovým diferenciálem.
Tandemový posilovač brzd zvýšil bezpečnost vozu.
1990-1999
1990
Instalace
palubního systému pro sběr dat z nárazových zkoušek /
zařízení pro crash testy.
1991
“VTD-4WD
(variabilní rozložení krouticího momentu na pohon 4)” pro
vynikající zatáčení a “4WS” (systém řízení čtyř kol)
instalovaný do SVX v zájmu ideální rovnováhy mezi
bezpečností a radostí z jízdy.
1993
Druhá
generace modelu Legacy: Tuhost bezrámové automobilové karosérie,
která poskytuje ochranu při kolizích s přesazením pro ještě
větší kolizní bezpečnost.
1996
První
generace modelu Forester: Vybavena kruhovitými výztužnými rámy
pro mimořádnou úroveň kolizní bezpečnosti.
1998
Třetí
generace modelu Legacy: Karoserie opatřená kruhově tvarovanými
rámy a přední rámová konstrukce obepíná horizontálně uložený
motor s protiběžnými písty. Instalace předních bočních
airbagů zvyšuje kolizní bezpečnost na bezprecedentní úroveň.
1999
Na
trh by uveden
“ADA
(Active Driving Assist / aktivní jízdní asistent)” v japonském
modelu Legacy systém pro podporu řidiče využívající stereo
kamery.
2000-2009
2003
Nárazové
zkoušky mezi vozidly: Pro další zlepšení bezpečnosti, postavení
testovacích zařízení, která simulují aktuální „crash“
podmínky.
2007
Model
07MY Impreza získal ocenění ‘07/08’ Grand Prix od JNCAP. Ve
stejném roce získal model Impreza titul nejbezpečnější japonský
automobil.
2007
Safety improved immensely with the “SUBARU Dynamic Chassis Control Concept (DC³)” concept, to take driving enjoyment to new heights.
2008
Na
trh byl uveden Systém „EyeSight” jako celosvětově první
bezpečnostní technologie využívající stereo kamery.
2009
Pátá
generace modelu Legacy: Rám je instalován před motorem ke zlepšení
ochrany před nárazem zepředu. Bylo dosaženo špičkového
hodnocení bezpečnosti po celém světě.
2010-současnost
2010
Systém
EyeSight byl dále vylepšen coby vysoce moderní systém zabraňující
srážkám a instalován do japonských modelů Legacy/Outback.
2014
Systém
EyeSight je vylepšen a jsou do něho začleněny nové funkce jako
pořizování barevných snímků ze stereo kamer.