FORESTER
ODHALTE SVOJI VNITŘNÍ SÍLU.
Pohon všech kol Symmetrical AWD
Kontrola znamená jistotu a stabilita přináší agilitu, která vás v případě Foresteru 2018 nadchne. Vozy Subaru jsou zárukou inspirující jistoty za volantem, a to díky přirozeně stabilní konstrukci pohonu Symmetrical AWD, jejíž součástí je i skvěle vyvážený motor SUBARU BOXER. Soustava pohonu vždy přenáší výkon na všechna čtyři kola, a zajišťuje tak lepší kontrolu na všech površích i za nepříznivých podmínek.
Hlavní komponenty jsou uspořádány podélně, což napomáhá k výtečnému stranovému vyvážení i vysoké přesnosti při ovládání vozidla. Nízké těžiště je zase zdrojem mimořádně zábavné jízdy se skvělou odezvou. Výsledkem jedinečných vlastností soustavy pohonu Symmetrical AWD je příkladná ovladatelnost a schopnost vyhnout se každému nebezpečí.
Zavěšení kol
Forester používá vyladěnou soustavu zavěšení předních i zadních kol pro agilní ovladatelnost a příkladné jízdní schopnosti na nejrůznějších površích a za každých podmínek. Forester je navýsost všestranný model, o čemž vypovídá i tuhost pružin a tlumení odladěné pro hladké silnice i nerovné polní cesty. V případě provedení DIT se u zavěšení předních kol používají olejová těsnění regulující tření,
vodicí pouzdra a nová hydraulická kapalina v tlumičích. Odladění soustavy zavěšení kol po této optimalizaci pomáhá ještě lépe tlumit vibrace a potlačovat náklony karoserie. U provedení DIT byl dále doplněn pomocný rám v zadní části vozu, který tvoří tužší základnu k instalaci zavěšení zadních kol, což se odrazilo v ještě lepších jízdních vlastnostech a výraznější zpětné vazbě od řízení.
Motor SUBARU BOXER
Jen velmi málo vozů SUV jezdí s takovou jistotou a příkladnou odezvou jako Forester, přičemž hlavní důvod najdeme pod kapotou – motor SUBARU BOXER. Díky unikátní konstrukci jsou válce umístěny po obou stranách klikového hřídele v úhlu 180 stupňů proti sobě, a tak je profil nižší a plošší než u motorů odlišné konstrukce.
Motor (a tedy i celý vůz) má tak nižší těžiště, což přispívá k lepšímu pocitu rovnováhy. Protiběžný chod pístů kromě toho znamená, že pohybové síly přirozeným způsobem působí proti sobě, a tak se eliminuje převážná část vibrací.
SUBARU BOXER DIESEL
2,0 L DOHC
- Max výkon108 kW (148 k) / 3 600 ot/min
- Max toč moment 350 Nm při 1 600 až 2 400 ot/min
- Spotřeba paliva6,1lit. / 100 km*1 (Lineartronic)*2
- Spotřeba paliva6,3lit. / 100 km*1 (Lineartronic)*3
- Spotřeba paliva5,7lit. / 100 km*1 (6MT)*2
- Spotřeba paliva5,9lit. / 100 km*1 (6MT)*3
- Emise CO2 158 g/km*1 (Lineartronic)*2
- Emise CO2 163 g/km*1 (Lineartronic)*3
- Emise CO2 148 g/km*1 (6MT)*2
- Emise CO2 152 g/km*1 (6MT)*3
SUBARU BOXER
2,0 L DOHC TURBO
- Max výkon177 kW (241 k) / 5 600 ot/min
- Max toč moment 350 Nm při 2 400 až 3 600 ot/min
- Spotřeba paliva8.5lit. / 100 km*1 (Lineartronic)
- Emise CO2 197 g/km*1 (Lineartronic)
SUBARU BOXER
2,0 L DOHC
- Max výkon108 kW (148 k) / 3 600 ot/min
- Max toč moment 198 Nm při 4 200 ot/min
- Spotřeba paliva6,5lit. / 100 km*1 (Lineartronic)
- Spotřeba paliva6,9lit. / 100 km*1 (6MT)
- Emise CO2 150 g/km*1 (Lineartronic)
- Emise CO2 160 g/km*1 (6MT)
Vyšší stabilita
Blok motoru má plošší profil a je zabudován co nejblíže k povrchu vozovky. Celý vůz je tak stabilnější, vyváženější a za jízdy lépe odolává bočním silám, než je tomu u pohonů s odlišnou konstrukcí.
Výkon pro běh na dlouhou trať
Motor ploché konstrukce je ze své podstaty tuhý a vyvážený, produkuje proto méně vibrací než je tomu u jednotek s vidlicovým nebo řadovým uspořádáním válců. Výsledkem je tak vyšší životnost a spolehlivost v dlouhodobém provozu.
Lineartronic + Active Torque Split AWD
Ve snaze zajistit okamžitou a hladkou reakci na měnící se jízdní podmínky je bezestupňová převodovka Lineartronic vybavena řetězem namísto řemene — to umožňuje využívat větší rozsah převodových poměrů, a dosahovat tak vyššího výkonu, hospodárnosti provozu, ale i rychlejší odezvy na pokyny od plynového pedálu.
Podélně uložená převodovka spolupracuje se systémem aktivního rozdělování točivého momentu pohonu AWD, který reaguje na aktuální trakční podmínky a vstupy od převodovky i řidiče. Systém tak nepřetržitě reguluje rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu.
Režim X-Mode
Druhý dech. Bývá to vždy ta trocha posledních sil, kterou v sobě najdete, abyste se úspěšně zhostili náročného úkolu a zvládli výzvu stojící vám v cestě. Zdrojem vnitřní síly Foresteru je režim X-Mode.
Režim aktivovaný stiskem tlačítka vylepšuje schopnosti Foresteru při překovávání nástrah náročných cest a nepříznivého počasí.
Režim X-Mode*1 a pomocník pro sjíždění svahů*1
Písmeno „X“ značí dodatečné schopnosti – pro každého řidiče a prakticky na jakékoli vozovce. Stačí stisknout tlačítko a režim X-Mode se ujme řízení motoru, převodovky, pohonu AWD, brzd a dalších komponent, aby vás bezpečně a s maximální jistotou provedl špatnými cestami i po kluzkém povrchu. Pomocník pro sjíždění svahů přijde ke slovu v náročných sjezdech, kde je zárukou vyšší jistoty za volantem. Udržuje stabilní a kontrolovaný hybný moment, aby se řidič mohl lépe soustředit na řízení a nemusel se zabývat brzděním.
*1 Standardní výbava u provedení 2.0i-L (Lineartronic), 2.0XT, 2.0D-L a 2.0D-S (Lineartronic).
Technické řešení, které se nikdy nevzdává.
Forester byl navržen tak, aby snadno překonával skaliska, balvany, stromy a další překážky v cestě, aniž by doznal újmy nebo uvízl v terénu. Čím větší překážka, tím větší nájezdové úhly vpředu a vzadu jsou zapotřebí, aby se předešlo poškození nárazníků. Kromě velkých nájezdových úhlů se Forester chlubí velkorysou světlou výškou, která znamená i velký přejezdový úhel, a tedy minimální riziko uvíznutí tzv. “na břiše”.
*2 Modely 2.0D a 2.0XT mají přejezdový úhel 22°.
Systém SI-DRIVE
Systém Subaru Intelligent Drive (SI-DRIVE)*1 dokáže upravovat odezvu hnacího ústrojí v závislosti na stylu vaší jízdy, stavu vozovky či aktuální situaci, která může nastat.
Provádí rychlé přemapování odezvy škrticí klapky a chování automatické převodovky, abyste za všech okolností měli k dispozici optimální jízdní schopnosti.
Režim Sport Sharp*2
Režim Sport Sharp zaměřený na co nejostřejší odezvu využívá maximální výkonový potenciál motoru. V tomto režimu motor bezprostředně reaguje na polohu plynového pedálu, aby reagoval co nejvyšším výkonem při akceleraci. Pomocí páček řazení pod volantem můžete v režimu Sport Sharp ještě lépe kontrolovat výkonový potenciál motoru prostřednictvím osmi virtuálních převodových stupňů (podobně jako u konvenční osmistupňové převodovky), a jízdu si tak užít na maximum.
Režim Sport
Režim Sport nabízí hladkou odezvu motoru za každé rychlosti. Okamžitě ucítíte lineární odezvu s kultivovaným a mohutným zátahem.
Režim Intelligent
Systém SI-DRIVE aktivuje režim Intelligent k dosažení okamžité jízdní odezvy v kombinaci s nízkými emisemi. Mapování škrticí klapky optimálně vyvažuje požadavky na hladký chod a nízkou spotřebu.
Další krok je na Vás...