FORESTER
NAŠE VIZE.
VAŠE BEZPEČNOST.
Aktivní bezpečnost
Paket vyspělých bezpečnostních systémů: Systém Subaru pro detekci vozidel vzadu (SRVD)*
Systém SRVD (Subaru Rear Vehicle Detection) prostřednictvím senzorů kolem vozidla upozorňuje na jiné automobily nacházející se ve
Výhled z vozu
Díky vyšší pozici nad vozovkou a skvělému výhledu všemi směry (na vrcholu třídy) má řidič dokonalý přehled o situaci a cítí se uvolněně i na úzkých cestách nebo ve stísněných prostorách. K maximálnímu potlačení mrtvých úhlů přispívá
Soustava brzd
Standardně montované kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech jsou vybaveny systémem ABS s funkcí elektronického rozdělování brzdné síly (EBD), která pomáhá optimálně rozdělovat brzdnou sílu mezi všechna
Stabilizační systém
Stabilizační systém (standardní součást výbavy každého Foresteru) pomocí několika čidel nepřetržitě sleduje a vyhodnocuje, zda vůz pokračuje ve správném směru dle
* Podívejte se na podmínky
Pasivní bezpečnost
5-ti hvězdičkové hodnocení Euro NCAP
Subaru Forester v nejnovějších bezpečnostních a nárazových testech, prováděných společností Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) získal plný počet pěti hvězd.
Prstencové výztuže karoserie
Prstencové výztuže karoserie zvyšují odolnost kabiny v oblasti střechy, dveří, sloupků a podlahy. Díky konstrukci využívající strategicky rozmístěné vysokopevnostní materiály je nárazová energie v případě nehody odvedena mimo prostor pro cestující. Přestože je rám celkově pevnější a vykazuje vyšší torzní tuhost, zůstává i nadále lehký.
Sedadla, bezpečnostní pásy a airbagy SRS*
Standardní součástí výbavy každého Foresteru jsou čelní airbagy SRS*, doplněné o přední boční airbagy, hlavové záclonové airbagy SRS* a kolenní airbag SRS*. Výškově nastavitelné bezpečnostní pásy pro
Ochrana chodců
Závažnost zranění chodců v případě nehody zmírňuje tlumicí prostor v přední části vozu. Schopnost pohlcovat energii nárazu má i přední nárazník a speciálně navržená oblast kolem stěračů čelního skla. S ohledem na ochranu v oblasti hlavy byla vpředu navíc použita dělená konstrukce.
Speciálně rozvržená kabina pro zvýšení ochrany
Pokud jde o otázky bezpečnosti, všechny vozy Subaru překonávají běžně používané postupy. Motor SUBARU BOXER s převodovkou využívá speciální konstrukci zabraňující jeho proniknutí do prostoru kabiny s ohledem na lepší ochranu všech cestujících.
EyeSight
Špičková technologie SUBARU na podporu řízení.
V Subaru věříme v tzv. KOMPLEXNÍ BEZPEČNOST, jejíž důležitou součástí jsou přednárazové bezpečnostní systémy s hlavním cílem zajistit, aby k nehodám vůbec nedocházelo. Proto jsme vytvořili špičkový systém Subaru EyeSight*1 na podporu řízení. Systém je vybaven dvojicí kamer a podobně jako druhý pár očí sleduje vozovku před automobilem. Snímá barevný prostorový obraz a zajišťuje špičkové rozpoznávání obrazu, téměř stejně dobře jako lidské oči.
Pomocí obrazu z obou kamer pak systém přesně určuje tvar, rychlost a vzdálenost jednotlivých objektů – rozezná nejen jiná vozidla, ale i motocykly, jízdní kola a chodce*2. Zjistí-li potenciální nebezpečí, varuje řidiče a podle potřeby začne i brzdit, aby napomohl vyhnout se nehodě. Systém EyeSight zvyšuje celkovou bezpečnost, částečně ulehčuje práci řidiči a obecně přispívá k vyššímu pocitu bezpečí na palubě Forestera.
Technologie na podporu řízení
Adaptivní tempomat
Technologie EyeSight nekončí tím, že pouze udržuje přednastavenou rychlost jako tradiční tempomat. Když rozpozná vozidlo jedoucí vpředu, adaptivní tempomat přizpůsobí rychlost tak, aby se udržovala
Funkce upozorňování na kličkování v jízdním pruhu a funkce hlídání jízdních pruhů
Pokud vás zmůže únava a začnete nezvykle „šněrovat“ silnici nebo vyjíždět ze svého jízdního pruhu, funkce varující před kličkováním v jízdním pruhu (LSW – Lane Sway Warning) se vám připomene
Upozornění na rozjezd vozidla vpředu
Pokud právě stojíte a systém EyeSight rozpozná, že se kolona opět začala hýbat, funkce upozornění na rozjezd vozidla vpředu (LVSA) dá řidiči pomocí akustického signálu a blikající kontrolky vědět, že nastal čas reagovat.
Systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKA)
Systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu byl koncipován především pro použití na dálnicích, rychlostních silnicích a podobných komunikacích. Pomocí dvojice kamer sleduje vodorovné značení
Technologie pro předcházení nehodám
Systém přednárazového brzdění
Pokud systém přednárazového brzdění rozpozná hrozící střet s vozidlem nebo jinou překážkou vpředu, dokáže na tuto skutečnost řidiče upozornit, a to akusticky i pomocí kontrolky na přístrojovém panelu
Přednárazová regulace výkonu motoru
Pokud systém EyeSight detekuje překážku před vozidlem a vy zařadíte k rozjezdu vozidla vpřed namísto vzad, přednárazová regulace výkonu motoru reaguje pomocí několika krátkých zvukových znamení
* Podívejte se na podmínky
Další krok je na Vás...