Hodnocení bezpečnosti vozů SUBARU ve světě
Nárazové zkoušky vozů Subaru prováděné v různých zemích světa vedly vesměs k velmi dobrým hodnocením. Nicméně značka Subaru je přesvědčena, že ani nejlepší výsledky testů nemají na silnici význam, pokud nemají uživatelé zaručenou určitou úroveň bezpečnosti. Spíše než se pokoušet o co nejlepší výsledky při testech v simulovaném prostředí, musí být vozidla vyráběna tak, aby poskytovala maximální bezpečnost při nepředvídaných nehodách a za neočekávaných okolností. To je motto značky Subaru ukryté pod heslem „ALL-AROUND SAFETY (komplexní bezpečnost)“, a četná bezpečnostní ocenění získaná v průběhu minulých let ukazují, jak se bezpečnost vozů Subaru reálně vyvíjela v průběhu posledních desetiletí.
NHTSA, Národní úřad pro bezpečnost provozu na dálnicích (USA), provádí bezpečnostní testy v rámci programu NCAP (program pro hodnocení nových vozů) již od roku 1979, aby poskytoval spotřebitelům informace o bezpečnosti vozidel a usnadnil jim tak rozhodnutí ohledně nákupu automobilu. Tyto zkoušky jsou obecně známé jako 5 hvězdičková klasifikace, která původně vycházela z výsledků při čelních nárazových testech. Boční nárazové testy byly zavedeny v roce 1996 (pro modely od roku 1997), testy ochrany při převrácení vozidla byly zavedeny v roce 2000 (pro modely od roku 2001). Nárazové neboli „crash“ testy jsou klasifikovány pomocí 1 až 5 hvězdiček, přičemž 5 hvězdiček představuje nejlepší možné skóre.
Národní institut pro bezpečnost na dálnicích (IIHS) je nezávislá, nezisková, vědecká a vzdělávací organizace zaměřená na snížení ztrát – úmrtí, zranění a majetkových škod – při nehodách na národních silnicích.
Aby se kvalifikovaly pro ocenění „2014 Top Safety Pick award“ musí automobilové modely získat dobré nebo uspokojivé hodnocení ohledně ochrany cestujících při čelním nárazu s malým přesazením a dobrá hodnocení při testech se středním čelním přesazením, při testu pevnosti střechy a testu ochrany hlavy pomocí zádržných systémů. Aby se kvalifikovaly pro ocenění „2014 Top Safety Pick+ award“ musí vozy získat základní, pokročilé a výborné hodnocení v kritériu prevence čelního nárazu a navíc musí splňovat i kritéria pro „2014 Top Safety Pick“.
„Euro NCAP“ je program automobilových nárazových zkoušek prováděných v Evropě nezávislou spotřebitelskou organizací založenou v roce 1997. Bezpečnost automobilů prodávaných v Evropě je prověřována nárazovými testy. Zveřejňováním výsledků testů se informace o bezpečnosti vozidel prodávaných v Evropě dostávají na trh a k uživatelům a přispívají také k tomu, aby výrobci usilovali o výrobu bezpečných vozidel. Pro vozy testované před rokem 2009 existují tři klasifikace dle Euro NCAP: ochrana dospělých, ochrana dětí a ochran chodců. Tři nárazové zkoušky, a to čelní, boční a tzv. „pole“ testy provádí Euro NCAP k určení míry ochrany dospělých a dětí.
JNCAP (Japonský program pro hodnocení nových vozů) hodnotí bezpečnost automobilů prodávaných na japonském trhu od roku 1995, přičemž výsledky hodnocení jsou zveřejňovány. JNCAP zahájil svoji činnost podle amerického vzoru (NCAP), aby poskytoval uživatelům informace a usnadnil jim výběr co možná nejbezpečnějšího automobilu pro jejich potřeby, a aby pomohl výrobcům při výrobě bezpečnějších vozidel. Testy nejprve prováděla „National Organization for Automotive Safety & Victims' Aid (OSA)“ a i když v současné době testy organizuje agentura „National Agency for Automotive Safety & Victims' Aid (NASVA)“, zůstaly testy do značné míry beze změny resp. byly doplněny pouze některé testovací body. Je testována také bezpečnost dětských sedaček.
ANCAP (Australsko-Asijský program pro hodnocení nových vozů) je program pro testování bezpečnosti vozů, který realizuje Australská automobilová asociace (AAA), která byla založena v roce 1924. Organizace podporuje testy vozidel prováděné „Office of Road Safety“ (Úřadem pro bezpečnost silničního provozu) v každém australském státě (New South Wales, Victoria, South Australia, Queensland, Tasmania a Western Australia), vládou New Zealand a FIA Foundation, organizací zřízenou při FIA (Fédération Internationale de l'Automobile).